مسئولین در خانه‌‌شان آزمایشگاه ندارند/ مدعی درمان کرونا در مسیر علمی ادعای خود را ثابت کند
مسئولین در خانه‌‌شان آزمایشگاه ندارند/ مدعی درمان کرونا در مسیر علمی ادعای خود را ثابت کند
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از مدعیان ساخت داروی کرونا خواست با ارائه مستندات به معاونت پژوهشی مسیر علمی اثبات ادعایشان را طی کنند.

«سید جمال حسینی اقدم» مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار شمس با اشاره به ادعای ساخت داروی کرونا توسط متخصص طب سنتی در تبریز، اظهار داشت: آن آقا می‌گویند داروی کرونا را تحویل استاندار آذربایجان‌شرقی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز داده‌اند، آقایان پورمحمدی و صومی در خانه‌شان آزمایشگاه ندارند که دارو را تایید و یا رد کنند و جزو حدود اختیارات و صلاحیت‌شان نیز نمی‌باشد.

وی متذکر شد: فردی که مدعی ساخت داروی درمان کروناست آن را در دست نمی‌گیرد تا در شهر بچرخد و از مسئولین بخواهد صحت و سقم ادعای وی را بررسی کنند، بلکه مسیر علمی‌ آن را طی می‌کند و با حضور در معاونت پژوهشی مستندات و مقالات خود را ارائه می‌کند و چنانچه مورد تایید واقع شد به مراجع ذی‌صلاح ارجاع می‌شود و در سطح جهانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حسینی اقدم با بیان اینکه دانشمندان آکسفورد نیز برای ارائه داروی کرونا و انجام آزمایشات باید مسیر علمی را طی کنند، تصریح کرد: مطمئن باشید اگر داروی مورد ادعای آقای دکتر محمد قدیری مسیر علمی را طی و توسط وزارت بهداشت و سایر مراجع جهانی مورد تایید واقع شود شخص استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از تکثیر آن حمایت می‌کنند.

وی خاطرنشان ساخت: اگر قرار باشد هر فردی یک شیشه قرص در دست بگیرد و در شهر بچرخد و مدعی درمان کرونا شود، من هم چنین ادعایی را می‌کنم و از یک بیکار می‌خواهم این کار را برایم انجام دهد! فردی که مدعی است باید با ارائه مستندات علمی ادعای خود را ثابت کند.

انتهای پیام/