مردم هیچ وقت از کمبود و مشکلات ناراحت نیستند، از تبعیض گلایه دارند
مردم هیچ وقت از کمبود و مشکلات ناراحت نیستند، از تبعیض گلایه دارند
امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه مردم ایران رئیس جمهوری می‌خواهند در اجرای عدالت و احترام به قانون با کسی تعارف نداشته باشد، اظهار کرد: مردم ایران نشان داده‌اند در برهه‌های مختلف هیچ وقت از جنگ، تحریم، کمبودها و نداری‌ها اعتراضی نداشته بلکه همیشه از تبعیض‌ها و ناعدالتی‌ها ناله کرده‌اند.

به گزارش شمس، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری‌اصل، امام جمعه موقت تبریز امروز در سومین خطبه بعد از شهادت آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه مردمی و محبوب تبریز ضمن دعوت به تقوا الهی اظهار کرد: کسی که تقوا الهی را رعایت کند همه مردم او را دوست خواهند داشت چون تقوا با فطرت انسان هماهنگ است.

وی با بیان اینکه در سایه تدابیر و مدیریت امام خامنه‌ای بعد از سقوط بالگرد رئیس جمهور و شهادت رئیس‌جمهور، وزیرامورخارجه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان‌شرقی نه تنها هیچ خللی در اداره امور کشور به وجود نیامد بلکه انسجام مسئولان و مردم بیشتر شد.

مطهری‌اصل خطاب به مردم تاکید کرد: رئیس جمهور آینده همانند رئیس جمهور شهید خستگی ناپذیر بوده و باید پای کار و میدان باشد و ساکت و آرام نداشته باشد و کسی که کنار مردم نباشد نمی‌تواند مشکلات مردم را درک و حل کند.

ایران یک کشور نیست بلکه مکتب است

امام جمعه موقت تبریز تصریح کرد: رئیس جمهور آینده باید بصیر، هوشمند و با برنامه باشد و بداند ایران با عظمت در کجای تاریخ قرار گرفته و از همه مهمتر واقف باشد ایران یک کشور نیست بلکه مکتب بوده و حامی تمام مستضعفان دنیاست.

‌مطهری‌اصل ادامه داد: مردم ایران رئیس‌جمهوری می‌خواهند که پایبند به اقتصاد مقاومتی باشد و امید به خارج و سازش نداشته باشد.

امام جمعه موقت تبریز تصریح کرد: لازم است همه ائمه جمعه، مسئولان و هیئات مذهبی و مردم تا روز انتخابات همدیگر را سفارش به شرکت حداکثری کنند، مبادا نشاط انقلابی و امید به یاس و ناامیدی تبدیل شود.

وی گفت: دشمنان و رسانه‌های معاند همانند گذشته به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه و القای ناکارآمدی هستند و برای کاهش مشارکت مردم در پای صندوق های رای دست به دست هم داده اند، اما مردم متعهد و مومن همچون ۴۵ سال گذشته با حضور باشکوه خود خط بطلانی بر توطئه‌های آنان خواهند کشید.

مطهری‌اصل ادامه داد: در ۴۵ سال گذشته نظام ما و امامین انقلاب اسلامی و مردم به تکالیف خود عمل کردند و خداوند هم به وعده‌اش عمل کرده و اکنون ما با افتخار، سربلند و پیروز بزرگ هستیم و دشمنان ما از جمله شیطان بزرگ آمریکا و رژیم صهیونیستی در ذلت قرار گرفته‌اند و همه مردم دنیا این را فهمیده‌اند.

وی اضافه کرد: در برابر دشمن باید همیشه هوشیار باشیم به هیچ وقت آرام نخواهد نشست و با توطئه‌های جدید به دنبال اهداف خود است و تنها راه مقابله با توطئه‌های دشمن اطاعت از پیروی از امام خامنه ای است.

امریکا و رژیم صهیونیستی بداند هیچ راهی جز نشستن در پای میز مذاکره که حماس تعیین می کند، ندارند.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه نباید مسئله دفاع از مظلوم و حمایت از غزه و فلسطین فراموش و به روزمرگی تبدیل شود، اظهار کرد: آثار پیروزی قطعی فلسطین و مردم غزه بر اثر استقامت و مقاومت هر روز پررنگ‌تر و نمایان‌تر می‌شود.

وی گفت: این روزها آمریکا در غزه به دست و پا افتاده و حرف از صلح می‌زند اما چون شیطان اکبر است می‌خواهد صلح و سازش ذلیلانه را به مردم غزه و حماس تحمیل کند.

مطهری اصل‌ تاکید کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی بداند هیچ راهی جز نشستن در پای میز مذاکره که حماس تعیین می کند یا نابودی خودشان ندارند.

امام جمعه موقت تبریز همچنین با بیان اینکه همه دنیای ما عشق به امام علی(ع) است، اظهار کرد: از دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردمی انتظار داریم جشن های عید غدیر را در بهترین حالت ممکن اجرایی کنیم.