مردم رعایت می‌کردند وضعمان این نبود!/ رفع محدودیت‌های کرونایی شهروندان را به اشتباه انداخت
مردم رعایت می‌کردند وضعمان این نبود!/ رفع محدودیت‌های کرونایی شهروندان را به اشتباه انداخت
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: استفاده از لوازم حفاظت فردی و ماسک برای هر فردی در هر جایی و در برخورد با دیگران ضروری است.

به گزارش شمس، عباسعلی درستی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه مردم از اهمیت موضوع شیوع کرونا کمی غافل شده‌اند و رفع محدودیت‌های اقتصادی و اجتماعی توسط مسئولان برای کم‌تر شدن مشکلات، مردم را به اشتباه انداخته است.

وی افزود: رفع محدودیت‌ها باعث شده تا مردم تصور کنند که کرونا کنترل شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی هم اعلام کرده اگر فاصله اجتماعی به درستی رعایت نشود، بیماری قابل کنترل نخواهد بود، خاطرنشان ساخت: فاصله گذاری هوشمند و پروتکل‌های بهداشتی باید در تمامی فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی و حتی در صورت حضور کوتاه مدت در بیرون و جاهایی مانند نانوایی و بازار رعایت شوند.

وی اذعان کرد: متاسفانه اگر شهروندی بر اثر رعایت نکردن بهداشت و فاصله به کسی اعتراض کند، طرف مقابل گله‌مند می‌شود، در حالی که رعایت یک و نیم تا دو متری ضروری است.

این مقام مسئول متذکر شد: رعایت بهداشت فردی به ویژه هنگام حضور در مجامع عمومی، رعایت فاصله و شستن دست‌ها با آب و صابون و ضدعفونی با الکل، سه راهکار لازم برای کنترل بیماری هستند.

وی بیان داشت: اگر مردم رعایت می‌کردند، شاید شرایط فصلی به کنترل بیماری کمک می‌کرد، اما عدم رعایت مردم باعث شد تا شرایط بیماری در استان تغییر یابد.

درستی از احتمال وضع محدودیت‌ها با ادامه روند کنونی خبر داد و خاطرنشان کرد: محدودیت‌ها اجتناب ناپذیر بوده و مردم ما نیز آگاه هستند، از این رو امیدواریم کمک کنند تا محدودیت‌ها بازگردانده نشوند.

وی هشدار داد: به کمک نیروی انتظامی، شهرداری و اتحادیه‌های صنفی کارشناسانمان را به شکل گسترده بسیج خواهیم کرد تا از تمامی اماکن بازدید کرده و اماکنی را که بهداشت را رعایت نمی‌کنند، ببندند.

انتهای پیام/