مردم را باید به بافت تاریخی شهر برگردانیم
مردم را باید به بافت تاریخی شهر برگردانیم
شهردار تبریز با تاکید بر ضرورت عزم همگانی برای احیا و تقویت بافت تاریخی شهر، از اتخاذ سیاست هایی برای بازگرداندن مردم به بافت تاریخی شهر خبر داد.

به گزارش شمس، یعقوب هوشیار امروز در قرار خدمت شهرداری منطقه ۸ تبریز اظهار کرد: سیاست های نادرست اتخاذ شده در دو دهه گذشته، منجر به ترک خانه ها در بافت تاریخی شهر شده است اما معتقدیم میراث فرهنگی بدون مردم ارزش چندانی ندارد.

وی با انتقاد از اینکه سیاست ها و روش های نادرست در حفاظت از میراث فرهنگی باعث تبدیل خانه های بافت تاریخی به محل تجمع معتادان شده است، افزود: باید با اتخاذ سیاست ها، تصمیمات و تدابیری، مردم را به این بافت بازگردانیم.

شهردار تبریز تاکید کرد: گاهی اوقات در گذشته شاهد برخورد سلیقه ای در صدور مجوز ساخت و ساز در بافت تاریخی شهر از نظر طبقات بوده ایم که نشان می دهد ضوابط آنچنان بازدارنده نیست و قابل تغییر است.

یعقوب هوشیار با اعلام اینکه ۷۰۰هکتار بافت تاریخی در تبریز وجود دارد، تصریح کرد: به جز بخش اقتصادی و بازار، متاسفانه سایر بخش های محور تاریخی و فرهنگی وضعیت نامناسبی دارد و ما خواستار ورود شورای اسلامی شهر همگام با شهرداری برای حل و رفع مشکلات این منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه شهرداری تبریز آماده همکاری با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای حفاظت و تقویت بافت تاریخی شهر است، گفت: شهرداری تبریز به دلیل مراقبت از آبرو و اعتبار شهر به پروژه میراث فرهنگی ورود کرده است و می توان در سایر اماکن تاریخی نیز با تعامل و همکاری گام های مثبتی برداشت.

انتهای پیام /