مردم باید در جریان جزئیات حذف ارز ترجیحی قرار گیرند
مردم باید در جریان جزئیات حذف ارز ترجیحی قرار گیرند
امام جمعه تبریز گفت: مردم باید در جریان نحوه‌ی کار و مدل جبران حذف ارز ترجیحی قرار گیرند؛ چراکه رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده‌اند که باید در خصوص مسائل و موضوعات مهم با مردم صحبت شود.

به گزارش شمس، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در خصوص عملکرد دولت سیزدهم در هشت ماه اول آغاز به‌کار خود اظهار کرد: دولت سیزدهم در این مدت باب حضور در بین مردم و گفت‌وگو با آن‌ها را باز کرد.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات خوب دولت سیزهم می‌توان به تسریع در واردات واکسن و مهار اوج گیری شیوع ویروس کرونا، پرداخت بدون تأخیر حقوق و مزایا در ادارات، گسترش دیپلماسی منطقه‌ای و بین‌ المللی و افزایش تجارت با همسایگان، افزایش صادرات نفتی به حدود ۱.۵ میلیون بشکه در روز، افزایش میزان تجارت خارجی به حدود ۱۰۰ میلیارد دلار، پرداخت بدهی‌های گذشته، عدم استقراض از بانک مرکزی، دورزدن تحریم‌ها، ورود فعالانه به مذاکرات رفع تحریم، فعالیت در قالب بسته‌های برنامه‌ای برای اصلاح بودجه، نظام بانکی و بهبود فضای کسب و کار اشاره کرد.

وی با بیان اینکه کارنامه‌ی خوب دولت در هشت ماه اخیر موجب بالارفتن انتظارات به‌حق مردم از دولت شده است، گفت: مردم تفاوت شرایط کنونی و گذشته را به‌صورت واضح احساس می‌کنند و از دولت انقلابی و مردمی انتظاراتی دارند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: مردم کشور ما مردمی نجیب، متدین، ولایی و پای‌کار هستند و هرموقع احساس کرده‌اند که حضورشان ضروری است، در صحنه حاضر شده‌اند و قطعا دولت را در ادامه‌ی این راه پر فراز و نشیب همراهی خواهند کرد.

وی، در تشریح انتظارات مردم از دولت بیان کرد: مشکلات مربوط به گندم، آرد، ماکارونی و نان باید به‌صورت شفاف به مردم توضیح داده شود و قطعا اگر مردم به‌خوبی توجیه شوند، هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.

امام جمعه تبریز در خصوص دلایل مشکلات اخیر نیز گفت: افزایش قیمت جهانی گندم و رشد ۱۲۲درصدی آن در یک سال گذشته، افزایش ۲۰۰۰ درصدی قاچاق آرد یارانه‌ای نسبت به سال گذشته، تخلف چند کارخانه‌ی ماکارونی با عدم عرضه‌ به بازار، صادرات ماکارونی با آرد یارانه‌ای و فروش آرد به نرخ آزاد توسط دلالان، نرسیدن یارانه آرد و گندم به سفره‌ی مردم به‌دلیل قاچاق، شکاف زیاد قیمت با سایر کشورها از جمله دلایل افزایش قیمت‌ها و مشکلات اخیر است.

وی اضافه کرد: اکنون سه نوع آرد یارانه‌ای، آزادپز و آرد مخصوص کارخانجات ماکارونی، رشته، کیک و کلوچه توزیع می‌شود که آرد یارانه‌ای با قیمت کیلویی ۶۵۰ تومان و آزادپز کیلویی ۹۰۰ تومان در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌گیرد اما آرد کارخانجات ماکارونی، رشته، کیک و کلوچه از کیلویی ۲۵۰۰ تومان به ۱۲ هزار تومان افزایش یافته است و اشکال کار این است که مردم قبلا توجیه نمی‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر جلوگیری از تاثیر شایعات فضای مجازی و عدم افتادن در پازل دشمنان، خطاب به مسئولان دولتی گفت: مردم باید در جریان نحوه‌ی کار و مدل جبران حذف ارز ترجیحی قرار بگیرند؛ چراکه رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده‌اند که باید در خصوص مسائل و موضوعات مهم با مردم صحبت شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم جراحی بزرگی در اقتصاد انجام دهیم، باید به‌صورت جهادی اقدام کرده و فاصله‌ی طبقاتی را کاهش دهیم.

امام جمعه تبریز همچنین از مسئولین ستاد نماز جمعه‌ی تبریز خواست که با تشکیل میزگرد با حضور مسئولین اقتصادی استان قبل از خطبه‌های نماز جمعه، دلایل مشکلات اقتصادی به اطلاع مردم برسد.

سیاسی‌کاری و جناح بازی سمّی مهلک برای آموزش و پرورش است

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به معرفی مدیرکل جدید آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه با تدبیر و همت والای استاندار آذربایجان‌ شرقی، همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاون محترم وزیر در نهایت با عنایت وزیر آموزش و پرورش گرهی که در انتخاب مدیر کل جدید آموزش و پرورش به‌وجود آمده بود، باز شد.

وی ضمن تقدیر از زحمات هشت ساله‌ی مدیرکل سابق و آرزوی موفقیت برای مدیرکل جدید، تاکید کرد: تعلیم و تربیت هردو باید مورد توجه مسئولان آموزش و پرورش قرار گیرد و در قرآن کریم نیز به‌جز یک مورد، در بقیه‌ی موارد همیشه تربیت زودتر از تعلیم آمده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر استفاده از نیروهای انقلابی حتی طرفداران افراد دیگری که به سمت مدیرکلی مطرح بودند، خاطرنشان کرد: هیچ اشکالی ندارد افراد طرفدار فرد دیگری باشند و مهم این است که انقلابی و حزب‌الهی باشند و باید از تمام ظرفیت این نیروها استفاده شود.

وی، توجه و آگاهی بخش به مسائل سیاسی را جدا از سیاسی بازی عنوان کرد و افزود: سیاسی بازی و جناح بازی سمّی مهلک برای آموزش و پرورش است و مسئولین آموزش و پرورش باید به‌جای سیاسی کاری، با دعوت از سخنرانان نسبت به آگاهی بخشی سیاسی اقدام کنند.

وی همچنین جانشین پروری را موضوع مهم دیگری در آموزش و پرورش و سایر ادارات و سازمان عنوان و بر لزوم تربیت نیروهای متخصص برای جانشینی در سال‌های آینده تأکید کرد.

با انتخاب مدیرعامل جدید منطقه‌ی آزاد ارس گره این مجموعه نیز باز شود

حجت الاسلام  و المسلمین آل هاشم در بخش پایانی سخنان خود در ارتباط با انتخاب مدیرعامل منطقه‌ی آزاد ارس نیز گفت: امیدواریم مانند اداره‌ی کل آموزش و پرورش، با انتخاب مدیرعامل جدید منطقه‌ی آزاد ارس گره این مجموعه نیز تا قبل از سفر ریاست جمهوری به استان، باز شود و از آقایان وزیر اقتصاد و دبیر مناطق آزاد می‌خواهیم نسبت به انتخاب مدیرعامل جدید منطقه‌ی آزاد ارس اقدام ویژه‌ای کنند.

انتهای پیام /