مردم آذربایجان شرقی پیشقراول مبارزه علیه استکبارند
مردم آذربایجان شرقی پیشقراول مبارزه علیه استکبارند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز، مردم این استان را پیشقراول حرکت های دینی و مبارزاتی علیه استکبار دانست و خاطرنشان کرد: مردم این خطه از ایران اسلامی به پیروی از علمای دینی و روحانیون همواره در توسعه و گسترش تشیع پیشتاز بودند.

به گزارش شمس، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در یادواره ۱۴۱ شهید روحانی آذربایجان شرقی در دوران دفاع مقدس، افزود: تبلیغ برای دین ماموریت و وظیفه اصلی و ذاتی روحانیت و طلاب حوزه های علمیه است که برای تحقق این رسالت باید نیازهای جامعه را به درستی سنجید و بر اساس آن اقدام به تبلیغ دین کرد.

وی اظهار داشت: از آنجائی که گفتار و کردار روحانیت خود به خود هم راستا با تبلیغ دین است، باید بسیار مراقب بود تا این ویژگی دچار خسران و ضرر نشود.

حجت الاسلام آل هاشم تاکید کرد: گفتار و عمل روحانیون باید یکی باشد تا بتوانند به درستی به رسالت سنگین خود عمل کنند.

وی تقدیم ۱۴۱ شهید روحانی در طول دوران دفاع مقدس را کارنامه ای درخشان و بارز از جامعه روحانیت آذربایجان شرقی برشمرد که این برگ زرین در تاریخ ایران اسلامی و انقلاب ماندگار و جاوید خواهد ماند.

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا نیز در این یادواره با بیان اینکه روحانیون در دفاع مقدس نقش های متفاوتی را ایفا کرده و برای پیروزی سپاه اسلام از جان مایه گذاشتند، گفت: فرماندهی کلان جنگ در این دوران سخت بر عهده امام راحل بود که توانست با درایت و ذکاوت خود طی ۸ سال جنگ را به بهترین نحو ممکن مدیریت کنند.

حجت الاسلام  حسن کاملی فر افزود: تبیین روشن معارف دینی، تقویت مبانی دینی رزمندگان، آموزش احکام، تقویت و تشویق به نبرد و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت طلبی از جمله کارکردها و خصوصیات ممتاز روحانیون در طول دوران مقدس بود.

وی حضور رزمی و نظامی روحانیون در جبهه های حق علیه باطل را از ویژگی های بسیار مهم طلاب و علما در دفاع مقدس بیان و اضافه کرد: آذربایجان در این عرصه نیز همچون سایر حوزه ها همچون سنگر مستحکم برای اسلام عمل کرد و روحانیون این دیار مثل مردم در خط مقدم مبارزه با دشمن حضور یافتند.

کاملی فرد از تلاش های فرهنگی سپاه عاشورا برای بسط و توسعه فرهنگ شهادت به ویژه در زمینه حضور روحانیون در دفاع مقدس خبر داد و گفت: در این زمینه مجموعه ۵ جلدی با عنوان ” علمداران عاشورایی” توسط این مجموعه در دست چاپ است که تاکنون دو جلد آن منتشد شده و جلد سوم نیز امروز رونمایی می شود.

وی اظهار داشت: جلد اول مجموعه علمداران عاشورایی در قالب خاطرات ۹۷ روحانی رزمنده، جلد دوم ۱۱۲ خاطره و جلد سوم نیز در قالب خاطرات ۹۲ روحانی رزمنده آذربایجان شرقی در دفاع مقدس آماده شده است.