مراقب ورود سلطان‌ها و مافیاها به عرصه واردات خودرو باشیم/ واردات خودرو قطعا صورت خواهد گرفت
مراقب ورود سلطان‌ها و مافیاها به عرصه واردات خودرو باشیم/ واردات خودرو قطعا صورت خواهد گرفت
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نگذاریم عرصه واردات خودرو به مانند عرصه واردات دارو یا شکر عرصه جولان دادن سلطان‌ها و مافیا‌ها شود و آنان در این بازار حکمفرمایی کنند.

به گزارش شمس، سید علی موسوی، رییس کارگروه خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: کلیات واردات خودرو در دولت تصویب شده و آیین نامه آن را هم باید وزارتخانه صمت تهیه کرده و به هیات دولت ارائه تا تصویب کند و این کار هم در حال انجام شدن است.

نماینده مراغه در مجلس اظهار کرد: ما نمایندگان مجلس بر اساس وظیفه قانونی خود بر روی دو نکته مهم تاکید داریم. نخست اینکه نگذاریم عرصه واردات خودرو به مانند عرصه واردات دارو یا شکر عرصه جولان دادن سلطان‌ها و مافیا‌ها شود و آنان در این بازار حکمفرمایی کنند. نکته دوم هم اینکه مجلس به سبب وظیفه نظارتی خود مواظب است که در موضوع واردات خودرو دهک‌های پایین جامعه مورد توجه قرار گیرند و نباید هدف از واردات خودرو، تامین نظر دهک‌های بالای جامعه باشد و این عرصه محلی باشد برای ورود خودروهای لاکچری که نظر طبقه ثروتمندان جامعه تامین شود که اگر این امر رخ دهد نه تنها قیمت خودرو‌های مورد استفاده عموم مردم با کاهش مواجه نخواهد شد، بلکه فقط نظر بخش کوچکی از جامعه تامین خواهد شد.

به دنبال ورود خودرو‌های لاکچری نباشیم

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: در حال حاضر دهک‌های بالای جامعه که مشکل تامین خودرو ندارند مشکل اصلی در بخش دهک‌های پایین جامعه است که مجبورند خودرو‌های بی کیفیت داخلی را خرید نمایند و با مشکل فنی آن، دست و پنجه نرم کنند و جان خود را به خطر بیندازند. اگر نیت ما پایین آوردن قیمت در بازار خودرو باشد، باید هدفمان را روی حمایت از دهک‌های پایین جامعه متمرکز و خودرو‌های مورد استفاده و مناسب این قشر را وارد کنیم و به دنبال ورود خودرو‌های لاکچری نباشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: براساس نظر دولت و مجلس، واردات خودرو قطعا صورت خواهد گرفت و امیدواریم با این اتفاق دهک‌های پایین حاضر در بازار خودرو هم منتفع شوند؛ ضمن اینکه امیدواریم با این اقدام خودروساران داخلی هم مجبور به بالابردن کیفیت خودرو‌های خود شوند.

انتهای پیام/