مذاکره نمی‌کنیم و جنگی هم رخ نمی‌دهد/ هویت ملی نسل حاضر با ایثارگری گره خورده است
مذاکره نمی‌کنیم و جنگی هم رخ نمی‌دهد/ هویت ملی نسل حاضر با ایثارگری گره خورده است
حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم گفت: جنگی رخ نخواهد نداد و ما مذاکره نمی‌کنیم اما امروز جنگ؛ جنگ اراده‌هاست.

به گزارش شمس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان اظهار داشت: خرمشهر فرهنگ‌نامه دلیری، شجاعت، عشق و ایمان رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس است، ما با مقاومت سرسختانه بر بعثی‌ها فائق آمدیم و با فتح خرمشهر سرنوشت سیاسی عراق را تغییر دادیم.

وی ادامه داد: کارشناسان نظامی و رسانه‌های خارجی از سرعت‌العمل نیروها در بیت‌المقدس شگفت‌زده شدند و از نظر نظامی اجرای ۴ عملیات موفق در عرض ۸ ماه نشان دهنده تجدید قوای ایران عزیز بود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی تشریح کرد: بعثی‌ها در حفظ استحکامات ناکام مانده بودند و عراق با از دست دادن خرمشهر تکیه‌گاه مذاکره‌اش را باخت، عقب‌نشینی ارتش وابسته‌ی عراق از خرمشهر مفتضحانه بود و آنان به نقطه پایان‌شان نزدیک می‌شدند.

وی افزود: سه دهه از جنگ می‌گذرد اما آنطور که شایسته رزمندگان و ملت است، ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل جدید معرفی نشده است.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: هویت ملی نسل حاضر با ایثارگری‌های دفاع‌مقدس گره خورده است و باید مسیر نورانی انقلاب اسلامی را با تاکید ویژه‌ای تداوم دهیم.

وی تصریح کرد: در جنگ تحمیلی، قدرت‌های بزرگ با سیل تجهیزات و امکانات به عراق، پیروزی ما را غیرممکن می‌دانستند اما ما پیروز شدیم و امروز نیز همان قدرت‌ها پیروزی ما در صحنه‌های علمی و نظامی را غیرممکن می‌دانند و در این راه بحران‌سازی و سنگ‌اندازی می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم یادآور شد: چنین تلاش‌هایی در مسیر حرکت ما بازدارنده نخواهد بود و ما در سایر جبهه‌ها به مدد دانش و ایمان نسل جوان به پیروزی نهایی خواهیم رسید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جنگی رخ نخواهد نداد و ما مذاکره نمی‌کنیم اما امروز جنگ؛ جنگ اراده‌هاست.