مذاکره با روس‌ها برای صادرات/ گذرگاه مرزی خداآفرین باید فعال شود
مذاکره با روس‌ها برای صادرات/ گذرگاه مرزی خداآفرین باید فعال شود
حسین حاتمی گفت: کریدور شرق به غرب نیازمند فعال‌سازی است و با توجه به آن می‌شود سهم آذربایجان‌شرقی را در صادرات به منطقه‌ی قفقاز افزایش داد.

«حسین حاتمی» در گفت‌وگو با خبرنگار شمس با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی نیازمند ایجاد صنایع مادر و سنگین جدیدی است، اظهار داشت: ما باید ضمن حفظ و توسعه‌ی صنایع کنونی به‌فکر راه‌اندازی صنایع دیگری در استان باشیم.

وی با تاکید بر لزوم تسهیل تجارت خارجه با توجه به گذرگاه مرزی خداآفرین به‌عنوان تنها مرز مشترک خاکی ایران با جمهوری آذربایجان، خاطرنشان ساخت: کریدور شرق به غرب نیازمند فعال‌سازی است و با توجه به آن می‌شود سهم آذربایجان‌شرقی را در صادرات به منطقه‌ی قفقاز افزایش داد.

نماینده کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس با اشاره به جلسات اخیر خود با فعالان اقتصادی روسیه، توضیح داد: مذاکرات تامین قطعات خودرو مورد نیاز روس‌ها را توسط شرکت‌های چرخشگر و ایدم پیش‌ برده‌ام و امیدواریم با نتیجه‌گیری از دیدارها از شرکت‌های روسیه ثبت سفارش بگیریم.

وی افزود: صادرات محصولات لبنی پگاه آذربایجان‌شرقی به روسیه موضوع دیگری است که شخصا پیگیر آن هستم و با حل مشکل استاندارد صادراتی این اتفاق رخ خواهد داد.

انتهای پیام /