مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی: ۴۹۷ حلقه چاه غیرمجاز در استان پُر شد
مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی: ۴۹۷ حلقه چاه غیرمجاز در استان پُر شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در ۶ ماهه اول امسال با تلاش و حضور مستمر گروه های گشت و بازرسی برای صیانت از منابع آب سطحی و زیرزمینی استان، ۴۹۷ حلقه چاه غیرمجاز پُر شد.

به گزارش شمس، یوسف غفارزاده اظهار کرد: این اقدام با همکاری مقام های قضایی و انتظامی آذربایجان شرقی انجام شده که در نتیجه آن از برداشت غیرمجاز ۲ میلیون مترمکعب آب از منابع آب زیرزمینی استان جلوگیری شده است.

وی افزود: برای مدیریت و کنترل مقدار برداشت از چاه های مجاز استان نیز از ابتدای سال جاری تاکنون با نصب تعداد ۲۷۱ دستگاه کنتور هوشمند، تعداد کل کنتورهای نصب شده بر روی چاه های دارای پروانه بهره برداری از ابتدای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی تاکنون به چهار هزار و ۶۱۲ دستگاه رسیده است.

غفارزاده ادامه داد: علاوه بر نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه های مجاز، از اضافه برداشت تعداد ۱۲۰ حلقه چاه مجاز از طریق تقلیل منصوبات، پمپ یا قطع برق، ممانعت به عمل آمده است که در نتیجه این اقدامات نیز از برداشت غیرمجاز بیش از ۵.۵ میلیون مترمکعب از منابع زیرزمینی جلوگیری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی ادامه داد: قلع و قمع ۳۲ مورد استخر زهکش حاشیه رودخانه ها و شناسایی و توقیف ۲۹ دستگاه موتور پمپ ثابت و سیار حاشیه رودخانه ها از دیگر اقدامات حفاظتی گروه های گشت و بازرسی می باشد که در حوزه حفاظت از منابع آب سطحی در ۶ ماهه اول امسال انجام شده است.

انتهای پیام /