مدیران پرایدسوار ارس پلاک‌دار!/ امکانات ورزشی نابود شده است
مدیران پرایدسوار ارس پلاک‌دار!/ امکانات ورزشی نابود شده است
جلسه امروز شورای شهر تبریز با سخنرانی مدیرعامل هلال احمر استان و چندین مصوبه به پایان رسید.

به گزارش شمس، نخستین دستور جلسه شورای شهر تبریز سخنرانی مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌شرقی به مناسبت هفته هلال احمر بود که حمید منجم اظهار داشت: هلال احمر یک جمعیت مردمی است؛ هلال احمر امروز بدون بودجه خاص و با محدودیت‌های لجستیکی می‌تواند ماموریت‌های خود را به نحو احسن به سرانجام برساند که به همان مردمی بودنش برمی‌گردد.

وی ادامه داد: یکی از چالش‌هایی که جمعیت هلال احمر با آن مواجه است پاسداشت نیروی انسانی است.

مدیرعامل هلال احمر استان با بیان اینکه ویترین هلال احمر، خدمات امدادی آن است، گفت: هلال احمر ما در امداد هوایی جزو استان‌های پیشتاز کشور است. انبارهای امدادی هلال احمر استان، در سه سال اخیر شارژ خوبی شده و هم اکنون از وضعیت مناسبی برخوردار است.

وی ادامه داد: در بخش درمان، متولی درمان اضطراری هستیم و ما تنها نهاد نیمه دولتی هستیم که به درمان نگاه انتفاعی نداریم.

منجم تصریح کرد: داروخانه هلال احمر استان جزو یکی از چهار داروخانه سانتر استان است و ویزیت بیماران به صورت شبانه‌روزی انجام می‌گیرد.دندانپزشکی سیار هلال احمر اخیرا تشکیل شده و به ارایه خدمات در مناطق محروم خواهد پرداخت. درمانگاه زخم هلال احمر هم از مردادماه، خدمات خود را شروع خواهد کرد.

وی با اشاره به احتمال وقوع زلزله در تبریز گفت: ، ثقل این حادثه، شهرداری و هلال احمر خواهد بود که جا دارد به موضوع نگاه تخصصی‌تر داشته باشیم. در بحث امکانات لجستیکی و اسکان‌های اضطراری در سالن‌های ورزشی می‌توانیم، همکاری بیشتری داشته باشیم.

امکانات ورزشی نابود شده است

در دستور جلسه دوم پرویز هادی؛ رییس کمیسیون ورزش شورای شهر تبریز اظهار داشت: پنج سال است که ورزش تبریز را کشته‌اند؛ در این مدت اماکن ورزشی تبریز از بین رفته و ۴۰ زمین ورزشی غیرقابل استفاده شده است.

وی ادامه داد: حتی فنس‌های فلزی زمین‌ها هم کنده و به سرقت رفته‌اند؛ نمی‌دانم در روز قیامت چگونه پاسخگو خواهند بود.

حکیمه غفوری هم در این خصوص عنوان کرد: فلسفه وجودی سازمان ورزش، توسعه ورزش همگانی است؛ انتظار داریم به این موضوع در مصوبه تاکید شود تا سازمان از ورود به حوزه ورزش قهرمانی اجتناب کند.

در نهایت شورا شهرداری‌ را مکلف کرد از ارسال پرونده تغییر کاربری‌های ورزشی به کمیسیون ماده ۱۰۰ اجتناب کند و کمیسیون ماده ۱۰۰ مکلف گردید برای کاربری‌های ورزشی که تاکنون بصورت غیرقانونی تغییر کاربری داده شده‌اند، حکم قلع و قمع صادر کند.

سومین دستور جلسه امروز شورای شهر تبریز، انتخاب یک نفر از اعضای شورای شهر به عنوان عضو ناظر جهت شرکت در جلسات کمیسیون مناقصات پروژه های شهر بود که یاسین بجانی و احدصادقی به عنوان کانديدای حضور در این جلسات اعلام آمادگی کردند که یاسین بجانی با ۷ رای به عنوان عضو ناظر جهت شرکت در جلسات کمیسیون مناقصات پروژه‌های شهری انتخاب شد.

ماجرای مدیرانِ پرایدسواری که ارس پلاک دارند

در ادامه حجت الاسلام برگی در انتقاد از برخی مدیران ابراز داشت: مدیران ما تاکسی ندارند، یک دستگاه پراید دارند که برای نشان دادن ساده‌زیستی خود با آن به محل کار تردد می‌کنند و یک دستگاه شاسی‌بلند ارس پلاک که در پارکینگ نگهداری و در ساعات غیراداری از آن استفاده می‌کنند.

دستور جلسه بعدی بررسی نوسازی تاکسی‌های فرسوده تحت پوشش سازمان تاکسیرانی تبریز بود که علی نوای باغبان در این خصوص اظهار داشت: این طرح در راستای ایجاد هوای پاک، ابلاغ شده است. براساس این طرح، سالجاری ۲ هزار تاکسی نو با بازپرداخت وام ۶۰ ماهه و ۸۰ درصد بیمه وام‌های حمایتی جایگزین خواهد شد.

وی ادامه داد: ۵۰۰ عدد تاکسی پیکانی وجود دارد که هم از منظر شهری و هم آلودگی موجب نازیبا شدن شهر تبریز می‌شود.

در نهایت این طرح با اکثریت آرا به تصویب شورای شهر رسید.

انتهای پیام/