مدیران مانع بهره وری می شوند!
مدیران مانع بهره وری می شوند!
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت:در برخی مواقع مدیران خود مانع بهره وری می شوند؛ بنابراین لازم است گره‌های مدیریتی و نیروی انسانی مرتبط با بهره وری به شکل تطبیقی بررسی، تبیین و ارائه شود.

به گزارش شمس، محمد فرشکاران در جلسه ارتقاء بهره ‌وری سازمان اظهار کرد: در ابتدا باید ببینیم در راستای بهره ‌وری در کجای ماجرا قرار داریم و تلاش هایی که صورت می‎دهیم به بهره‌ وری مورد انتظار می‌ انجامد یا بیشتر حالت رفع تکلیف دارد؟!

وی افزود: برای ارتقاء بهره‌ وری در سطح استان باید تمام دستگاه‌های اجرایی همگام و همکلام، بهره ‌ور عمل کنند تا بخش‌های اقتصادی استان مثل صنعت، تجارت، کشاورزی، گردشگری و غیره از این اقدامات تاثیرات لازم را بگیرند.

فرشکاران تاکید کرد: اقدامات لازم در جهت احیاء و فعال سازی کمیته بهره‌وری استان انجام، مجوزهای لازم در این ارتباط اخذ و موضوع در شورای برنامه‌ریزی استان تعیین تکلیف شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: برای ارتقاء بهره‌وری به دنبال طراحی مدل یا پژوهش‌های تکراری نیستیم؛ چرا که قبلا به قدر کافی تحقیق و پژوهش صورت گرفته؛ بلکه می‎خواهیم بهره‌وری را به معنای واقعی عملیاتی کنیم.

این مسوول مدعی شد: اگر مقام معظم رهبری روی دانش بنیانی تولید تاکید دارند، قطعا یکی از اهداف اصلی این است که این دانش بنیانی در راستای تسریع بهره ‌وری قرار گیرد.

وی همچنین بر لزوم تشکیل ستاد پشتیبانی کمیته بهره‌ وری استان تاکید و اضافه کرد: باید حلقه اتصال بین سازمان، دستگاه‌های اجرایی، مراکز علمی تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان را ایجاد و از اقدامات جزیره‎ ای خودداری کنیم.

فرشکاران ادامه داد: دستگاه‌ هایی در استان هستند که از قبل برای ارتقاء بهره ‌وری فعالیت کرده اند که این دستگاه‌ ها باید شناسایی و از تجربیات آنها استفاده شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در برخی مواقع مدیران خود مانع بهره وری می شوند؛ بنابراین لازم است گره‌های مدیریتی و نیروی انسانی مرتبط با بهره وری به شکل تطبیقی بررسی، تبیین و ارائه شود.

در این جلسه مقرر شد بند(و) تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ توسط دستگاه های اجرایی در جهت ارتقا بهره وری اجرایی و دستگاه های مربوط به محورهای دهگانه GDP استان و سهم این دستگاه ها از GDP در راستای تسریع ارتقاء بهره وری تعیین شود.

همچنین مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با سازمان ملی بهره وری در خصوص تسریع در تهیه و تدوین برش های استانی شاخص های بهره وری دستگاه های اجرایی مکاتبات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/