مدیران دیروز و مدعیان امروز بی انصافی نکنند
مدیران دیروز و مدعیان امروز بی انصافی نکنند
استاندار آذربایجان‌شرقی با انتقاد از سیاه نمایی و تشویش اذهان عمومی توسط تعدادی از مدیران قبلی، گفت: مدیران دیروز و مدعیان امروز بهتر است در هر شرایطی انصاف را در ارایه نقطه نظرات خود رعایت کنند.

به گزارش شمس و به نقل از تبریزبیدار، عابدین خرم روز سه شنبه در بیست و پنجمین جشنواره شهید رجایی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه ما نه گذشتگان را مذمت می‌کنیم و نه ادعای شق القمر کردن در مدت کوتاه مدیریتی خود را داریم، افزود: اما باید در نظر داشت کسانی که در گذشته عقب ماندگی های عدیده ای را به استان تحمیل کرده اند، حق ندارند در زمان کوتاه پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، اقدام به سیاه نمایی کنند.

وی اظهار داشت: اگر امروز شرایط بد است، بدون تردید مقصر آن آنهایی هستند که سیاه نمایی می کنند و اگر وضع خوب است دلیل آن را باید در تلاش های شبانه روزی دولت سیزدهم جستجو کرد؛ در حال حاضر شماها که مسبب وضع موجود بوده اید نباید اخباری را منتشر کنید که تمامی کاستی ها را متوجه عملکرد هشت ماهه مدیریت جدید آذربایجان شرقی کنید و تمام مشکلات را به ما ربط دهید.

خرم تصریح کرد: این گونه اظهار نظرها و سیاه نمایی ها یا ناشی از بی انصافی و یا به دلیل بی خبری است، اما مطمئن هستم دلیل این اقدامات بی انصافی است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی را با ۲ هزار پروژه ناتمام و ناقص با پیشرفت فیزیکی بین پنج تا ۸۰ درصد تحویل گرفته ایم، یادآور شد: بنا به گفته همین افراد مدعی، اتمام این تعداد پروژه ۲۰ سال زمان و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد که امضای این افراد را نیز دارد و اگر لازم باشد آنها را رو می کنیم.

خرم ادامه داد: همین مدیران گذشته، پروژه ای را پس از ۲۵ سال افتتاح کردند و سپس آن را بلاتکلیف رها کرده و مردم را به دردسر انداختند و یا ساختمان بیمارستانی را به صورت نمایشی بدون تجهیزات و امکانات لازم به بهره برداری رساندند که ما برای تجهیز آن بیش از هزینه های ساختمان، هزینه کردیم.

وی با بیان اینکه استانداری آذربایجان شرقی را زمانی تحویل گرفتیم که روزانه شاهد اعتصاب و تجمع اعتراضی هشت تا ۱۰ هزار نفری کارگران بودیم، اضافه کرد: ما هزینه های زاید و بی مورد را حذف کردیم تا به پاره ای از مسایل اصلی پرداخت کنیم و امروز بنا ندارم و نمی گویم که مدیران گذشته این پول ها را در کجاها هزینه می کردند.

استاندار آذربایجان شرقی از پرداخت بدهی های هنگفت دولت گذشته توسط دولت سیزدهم خبر داد و افزود: به عنوان مثال پیمانکار پروژه ای در استان با وجود پرداخت بدهی ۵۰۰ میلیارد تومانی، به دلیل بدقولی های قبلی حاضر به ادامه فعالیت نیست.

خرم با تاکید بر اینکه ارایه گزارش عملکرد یکی از ماموریت ها و رسالت های اصلی و مهم دستگاه های اجرایی آذربایجان شرقی است، گفت: تمامی دستگاه ها موظف هستند با ارایه گزارش عملکردهای خود، وضع موجود با وضیع قبلی را به قضاوت رسانه ها و مردم بگذارند.

وی یکی از نقاط ضعف دولت سیزدهم را عدم گزارش های مبسوط و کامل عملکرد دستگاه ها دانست و ادامه داد: باید اذعان کنیم که این گزارش ها به خوبی برای مردم و رسانه ها ارایه نمی شود و بهتر است مدیران دستگاه ها با هنرمندی و با جذابیت خاصی عملکردهای مجموعه خود را ارایه نمایند تا در بین آحاد مردم امیدآفرینی ایجاد شود.

خرم، توجه به علم و فنون مدیریت را یکی از الزامات موفقیت دستگاه های اجرایی خواند و گفت: اما باید توجه داشت که مهمترین عامل موفقیت دستگاه های اجرایی در دولت اسلامی، توجه به رضایت مندی مردم از عملکردها است که برای دستیابی به این مهم باید در همه کارها خدا و وجدان درونی خود را قاضی قرار دهیم.

وی تعمیم فرهنگ سازمانی را از دیگر عناصر موفقیت سازمان ها بیان و اضافه کرد: با فرهنگ سازمانی می توان با همدلی، همراهی و یکدلی برای رسیدن به اهداف عالی دولت گام برداشت که همانا رضایت مندی آحاد مردم می باشد.

استاندار آذربایجان شرقی، مقابله با روزمرگی را یکی از سیاست های کلان دولت سیزدهم اعلام کرد و افزود: چون دولت به ایجاد تحول اعتقاد راسخ دارد، بنابراین روزمرگی در ارکان آن به هیچ عنوان جایی ندارد.

انتهای پیام /