مدیران در استفاده از بیت‌المال دقت کنند
مدیران در استفاده از بیت‌المال دقت کنند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام‌جمعه تبریز گفت: مدیران و مسئولان ادارات و سازمان‌ها در استفاده از بیت المال، دقت و حساسیت کافی داشته باشند.

به گزارش شمس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم روز شنبه در بیست و دومین جشنواره شهید رجایی استان، اظهار داشت: مدیری که در یک اداره مشغول است، نباید اسراف و ریخت و پاش کرده و از امکانات دولت به نفع خود استفاده کند و با پول بیت‌المال برای رای‌آوری در انتخابات و یا محبوبیت بیشتر خود استفاده کند.

وی انتخاب برترین‌ها بر اساس آیات قرآنی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه افرادی که اطاعت و شکرگزاری آنها بیشتر است از منظر قرآن ممتاز هستند، اظهار داشت: باید شاکر نعمت هایی باشیم که خداوند در اختیار ما گذاشته است.

حجت الاسلام آل هاشم، رفتار مناسب با داخل مجموعه و ارباب رجوع را از دیگر شاخص های قرآنی افراد برتر دانست و ادامه داد: در یک اداره و سازمان مواردی داریم که کارمندان اجازه دیدار با مدیر آن مجموعه را ندارند، از این‌ رو تواضع یکی از موارد قابل توجه است.

وی اضافه کرد: تواضع انسان را کوچک نمی‌کند، بلکه بزرگ می‌کند و هر کسی به خاطر خدا تواضع کند، انسان او را بزرگ می‌کند.

حجت الاسلام آل هاشم حلم و بردباری را از دیگر شاخص های برای برتری از نظر قرآن برشمرد و گفت: خدمت خالصانه و شب‌زنده‌داری از جمله ویژگی های یک مدیر موفق و ممتاز است.

وی با اشاره به اینکه مدیر باید خوف و خشیّت از درگاه الهی داشته باشد، یادآوری کرد: مدیر باید همیشه نسبت به عملکردی که دارد، از درگاه خداوند هراس داشته باشد و همیشه نگران کارهای خود باشد.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از انحرافات در یک مدیر، گفت: ممتاز کسی است که دچار انحرافات نباشد، زیرا کسی که احتمالا مدیریت خوبی دارد، اگر در مدیریت دچار انحراف شود، قطعا روی زیرمجموعه‌اش نیز اثر خواهد گذاشت.

آل‌هاشم، حفظ حریم عفت و پاکدامنی را از ویژگی‌های ممتازها از منظر قرآن دانست و گفت: امروز افرادی که ممتاز شدند این شرایط قرآنی را نیز با خود مقایسه کنند و اگر چنین شرایطی را ندارند، برای به دست آوردن آن تلاش کنند.

در این آیین از ۱۵ سازمان و نهاد آذربایجان شرقی به عنوان نهادهای برتر جشنواره شهید رجایی در شاخص های عمومی و اختصاصی تجلیل شد.

  • منبع خبر : ایرنا