مدارس از هزینه‌های انشعاب معاف‌اند/ کمک به‌مدرسه اجباری ندهید و شکایت کنید
مدارس از هزینه‌های انشعاب معاف‌اند/ کمک به‌مدرسه اجباری ندهید و شکایت کنید
صیادی با بیان اینکه مدارس از هزینه‌های آب و برق و گاز تا سقف الگوی مصرف معاف‌اند، خطاب به خانواده‌ها گفت در پرداخت کمک به مدرسه صاحب اختیارند و اگر هزینه‌ای به‌اجبار پرداخت کرده‌اند شکایت کنند.

«علیرضا صیادی» در گفت‌وگو با خبرنگار شمس در واکنش به گزارشات منتشر شده در این رسانه مبنی بر اخذ کمک به مدرسه‌ی اجباری از والدین دانش‌آموزان به‌هنگام اخذ کارنامه تحصیلی و یا ثبت‌نام برای سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: مدیران مدارس حق ندارند قبل از شروع تحصیل و در حین ثبت‌نام مطالبه وجه کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا علی‌رغم هشدار آموزش و پرورش، مدارس دولتی هر ساله وجوهی را از خانواده‌ها دریافت می‌کنند، تصریح کرد: مدارس دولتی در طول سال تحصیلی می‌توانند با نظر موافق اولیا و به‌صورت کاملاً اختیاری و بدون کوچکترین الزامی، کمک‌های مردمی را دریافت کنند اما اجبار به دریافت هزینه مورد موافقت آموزش‌وپرورش نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجا‌ن‌شرقی با انتقاد از آنچه گروکشی بابت دریافت وجه در مواردی همچون ثبت‌نام دانش آموزان و تحویل کارنامه دانش آموزان به خانواده‌ها می‌خواند، خاطرنشان ساخت: قطعاً با مدیران مدارسی که به‌صورت اجباری مطالبه وجه می‌کنند، برابر قوانین برخورد می‌کنیم.

وی متذکر شد: همه خانواده‌ها و ذی‌نفعان تعلیم و تربیت می‌توانند تخلفات احتمالی در این خصوص را با مراجعه به اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش پیگیری کنند.

صیادی در پاسخ به این سوال که آیا مدارس از پرداخت هزینه آب، برق و گاز معاف هستند، اذعان کرد: بله، با تصویب کمیسیون تلفیق بودجه و در حمایت از آموزش و پرورش، تعرفه مصرف آب، برق و گاز تا سقف الگوی مصرف برای کلیه مدارس کشور رایگان است. البته بعضاً پیش می‌اید که قبض صادر و قطع هم می‌کنند اما با پیگیری‌ها رفع می‌شود و مشکلی در این خصوص نداریم.

انتهای پیام /