تمامی پارک‌ها تعطیل و مراسمات مذهبی ممنوع/ فعالیت بازار تبریز و مجتمع های تجاری
تمامی پارک‌ها تعطیل و مراسمات مذهبی ممنوع/ فعالیت بازار تبریز و مجتمع های تجاری
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه استان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفته است، گفت: با این وجود، محدودیت‌های وضعیت نارنجی از جمله تعطیلی تمامی پارک ها و تفرجگاه ها ومحدودیت آرامستان‌های استان ادامه خواهد داشت.

به گزارش شمس، علیار راستگو روز پنجشنبه در حاشیه جلسه ستاد استانی کرونا گفت: پنج شهرستان اسکو، چاراویماق، ورزقان، خداافرین و هوراند در وضعیت زرد و بقیه در وضعیت نارنجی قرار دارند.

جانشین ستاد استانی مقابله با کرونای استان ادامه داد: محدودیت ها در تمام شهرهای زرد و نارنجی بر اساس دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا که قبلا اعلام شده است، ادامه خواهد یافت؛ از جمله، تا رسیدن به وضعیت مطلوب، تمامی پارک ها و تفرجگاه ها تعطیل خواهند بود و مراسمات مذهبی و آیینی نیز برگزار نخواهند شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به فعالیت ادارات نیز افزود: در مناطق نارنجی، ادارات ضروری و خدمات رسان با ۷۵ درصد کارکنان، و ادارات غیرضروری با نصف کارکنان و به تشخیص رییس واحد فعالیت خواهند کرد . در مناطق زرد نیز، دو – سوم کارکنان به صورت حضوری و یک-سوم نیز دورکاری خواهند داشت. دانشگاه ها؛ مراکز آموزشی دولتی و خصوصی نیز تعطیل و آموزش ها به صورت غیرحضوری خواهد بود.

وی همچنین در خصوص مشاغل نیز گفت: گروه های سه و چهار در مناطق نارنجی، و گروه چهار در مناطق زرد تعطیل خواهند بود.

راستگو در ادامه با اشاره به اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز و بسیج ، اظهار کرد: با اجرای این طرح، افراد آلوده به صورت خانه به خانه و محله محور شناسایی می شوند که برای اجرای این طرح، تبریز در ۱۰منطقه تقسیم بندی و فعالیت ها آغاز شده است.