مجموعه صد هکتاری شهربانو سال آینده در تبریز احداث می‌شود
مجموعه صد هکتاری شهربانو سال آینده در تبریز احداث می‌شود
شهردار تبریز از احداث مجموعه صد هکتاری شهربانو در قالب پروژه زیست‌محیطی شهرداری در سال آینده خبر داد.

به گزارش شمس، یعقوب هوشیار، شنبه ششم اسفندماه، در جلسه بررسی بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تبریز در صحن شورای اسلامی شهر، تونل انرژی پاک، پارک‌های محله‌ای پروژه‌ای، مسیر ویژه بی آر تی، پروژه و کانال‌های دفع آب‌های سطحی را از دیگر پروژه‌های زیست محیطی شهرداری در سال آینده عنوان کرد.

وی با بیان اینکه انتقال درختان از یک محل به محل دیگر غیرممکن نیست و مرجعی مشخص برای این کار وجود دارد، گفت: هر منطقه‌ای بدون مجوز این مرجع اقدام به جابه جایی درخت کند، برخورد می‌کنیم. مسئولان فضای سبز مناطق موظف به کسب مجوز از مرجع صدور مجوز جابه جایی درختان هستند.

شهردار تبریز یکی از آرزوهای دیرینه مردم تبریز را ساماندهی و احیای میدان صاحب الامر عنوان کرد و گفت: در این خصوص با آقای استاندار صحبت کرده‌ایم که در اجرای این پروژه دولت نیز پیشقدم باشد اما به خاطر محدویت بودجه دولتی و تعلل آن، شهرداری قصد دارد این کار را انجام دهد.

وی با بیان اینکه بودجه سال آتی بر اساس واقعیت‌های موجود است، گفت: به منظور توسعه عادلانه منابع و خدمات در سطح شهر، از ۱۶۰۰ میلیارد تومان بودجه منطقه ۲، یک هزار میلیارد آن در مناطق کم‌برخوردار هزینه خواهد شد.

وی هدف از ایجاد قرارگاه مسکن را نه تنها برای احداث مسکن، بلکه بسترسازی برای موضوعات دیگر همچون اشتغال عنوان کرد.

وی احداث مجموعه های ورزشی و سالن‌های چندمنظوره در تمام مناطق را جوابگوی مدیریت بحران و همچنین مباحث ورزشی و اجتماعی دانست و هدف از ایجاد قرارگاه مسکن را نه تنها برای احداث مسکن، بلکه بسترسازی برای موضوعات دیگر همچون اشتغال عنوان کرد.

هوشیار با بیان اینکه قسمت عمده‌ای از محل پارک موزه دفاع مقدس، نیاز به تملک دارد، گفت: بخشی که مربوط به شهرداری بود انجام یافته و بخشی که دولت باید تملک کند، انجام نداده است. دولت باید سه هکتار زمین در این پارک تملک کند.

وی با اشاره به مسیر دوچرخه‌سواری چایکنار، اظهار کرد: تا به امروز به دوچرخه‌سواری شهری به عنوان تفریح نگاه شده و بحث ترافیکی نداشته است که با این طرح می‌خواهیم نگاه خود به این مقوله را ترافیکی کنیم.

شهردار تبریز در ادامه همچنین از خرید تجهیزات آتش نشانی جدید طی یکی، دو ماه اخیر خبر داد و گفت: در کمترین زمان ایستگاه خاوران تجهیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرداری تبریز امسال به اندازه شش سال گذشته خرید تجهیزات آتش نشانی داشته است، از رونمایی خودروهای آتش نشانی جدید در نیمه شعبان سال جاری خبر داد.

شهردار تبریز پل خلعت پوشان تا میدان بسیج را در طرح تفصیلی شهرداری اعلام کرد و اصرار مدیریت استانی را بر اجرای این پروژه دانست.

به گفته هوشیار، با توجه به اینکه هزینه تملک زیادی در این پروژه وجود ندارد و املاک این محل بصورت تهاتری در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت، این پروژه در کمترین زمان می‌تواند اجرا شود.

انتهای پیام