مجاهد انقلابی «میرزا محمدعلی قاضی جهانی» درگذشت/ مردی که ۴۰ سال امام جماعت محله خطیب بود
مجاهد انقلابی «میرزا محمدعلی قاضی جهانی» درگذشت/ مردی که ۴۰ سال امام جماعت محله خطیب بود
مراسم تشییع پیکر میرزا محمدعلی قاضی جهانی صبح دوشنبه در گلزار شهدای خطیب برگزار شد.

به گزارش شمس، عالم ربانی و ابوالشهید حجت‌الاسلام میرزا محمدعلی ملائی قاضی جهانی، شامگاه یکشنبه به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش مرتضی پیوست.

حاج میرزا محمدعلی ملّائی فرزند ملّا ابراهیم در سال ۱۳۰۱ هجری شمسی در خانواده‌ای مذهبی و روحانی متولد شد، دوران کودکی و طفولیت را در محضر پدر بزرگوارش که از روحانیون صاحب نام منطقه بود سپری نمود و سپس به توصیه والد گرامیش جهت کسب علم و دانش در مکتب و کلاس درس آقایان حجج الاسلام حاج میرزا اسدالله محمّدی، حاج میرزا عبدالله وثوقی و ملا حسینقلی محمد علی زاده حضور یافت.

وی در حین انجام امورات زندگی به کارهای تبلیغی نیز اهتمام داشت. او در سال ۱۳۵۰ از قاضی جهان به تبریز عزیمت و در آنجا سکنی گزید و از سال ۱۳۵۷ در مسجد امام خمینی (ره) محله خطیب تبریز به اقامه نماز جماعت و تبلیغ احکام و واجبات دینی پرداخت .

حجت الاسلام حاج میرزا محمدعلی ملائی همزمان با وقوع انقلاب اسلامی به جرگه انقلابیون پیوسته و در بحبوحه هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران با حضور در مناطق عملیاتی به وظیفه تبلیغی خویش پرداخت و در این راه فرزند برومندش شهیدمرتضی ملائی را در سال ۶۱ در عملیات حصر آبادان تقدیم اسلام و انقلاب کرد.

انتهای پیام/