متلاشی شدن ۳۰۵ باند سرقت در آذربایجان‌شرقی / دستگیری ۹ هزار و ۱۳۹ سارق
متلاشی شدن ۳۰۵ باند سرقت در آذربایجان‌شرقی / دستگیری ۹ هزار و ۱۳۹ سارق
فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی سردار حسین عبدی از متلاشی شدن 305 باند سرقت در استان خبر داد و گفت: 42.3 درصد سرقت‌ها در حوزه خودرو بوده است.

به گزارش شمس، سردار حسین عبدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی در وقوع سرقت نسبت به جمعیت در کشور رتبه بیست و هشتم کشور قرار دارد، اظهار داشت: ۴۲.۳ درصد سرقت‌های آذربایجان‌شرقی در حوزه خودرو اعم از قطعات خودرو، سرقت داخل خودرو، پلاک خودرو و خود خودرو است.

وی با اشاره به اینکه مردم باید در تولید و حفظ امنیت به پلیس کمک کنند، یادآور شد: مردم باید به خوبی از اموال خود مراقبت کنند، چرا که این مسئله باعث کاهش سرقت می‌شود.

متلاشی شدن ۳۰۵ باند سرقت

ارشدترین انتظامی استان آذربایجان‌شرقی گفت: در حوزه مبارزه با سرقت در سال‌جاری ۹ هزار و ۱۳۹ سارق دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند همچنین اعضای ۳۰۵ باند بزرگ سرقت نیز توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان شناسایی و با آن‌ها برخورد قانونی صورت گرفته است.

وی با اشاره به کشف ۷۷ درصدی سرقت‌های وقوع یافته در استان تصریح کرد: تمام تلاش ماموران پلیس این است از وقوع سرقت جلوگیری کرده اما در بحث کشف سرقت و دستگیری سارقان به ترتیب ۱۹ و ۱۸ درصد افزایش داریم.

عبدی با بیان اینکه ۹۸.۴ درصد سارقان در استان آذربایجان‌شرقی مرد هستند، گفت: ۷۷ درصد سارقان معتاد و ۷۰ درصد سابقه‌دار و ۱۰ درصد غیربومی است.

فرمانده انتظامی استان بابیان اینکه مبارزه بی‌امان با اعتیاد و قاچاق مواد از اولویت‌های ماموریتی پلیس است، گفت: در سال‌جاری ۵ تُن و ۳۲۳ کیلوگرم انواع موادمخدر در استان کشف و ۴ هزار و ۹۰۸ قاچاقچی و توزیع‌کننده موادمخدر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده است.

عبدی خاطرنشان کرد: در طی این مدت ۲ باند قاچاق موادمخدر بین.المللی منهدم و در ۲ عملیات جداگانه به ترتیب ۵۰۰ و ۱۰۰ کیلوگرم هروئین کشف و تعدادی قاچاقچی در این زمینه دستگیر شده‌اند.