مبلغ عوارض تا پایان آذر مشخص می‌شود/ سهند شهر خوابگاهی است
مبلغ عوارض تا پایان آذر مشخص می‌شود/ سهند شهر خوابگاهی است
رضی‌منش می‌گوید مبلغ عوارضی اتوبان تبریز-سهند تا دو هفته‌ی دیگر مشخص می‌شود و در این مدت زمان مسئولین محلی و استانی پیگیر حذف عوارض خواهند بود.

به گزارش شمس، «بابک رضی‌منش» در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در راستای مطالبات مردمی موضوع حذف عوارضی را پیگیری می‌کنیم، اظهار داشت: ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم سهند روزانه به این شهر رفت و آمد دارند و معاش و زندگی آن‌‎ها به صورت عمده در تبریز اتفاق می‌افتد و توجه به این نکته که شهر سهند هنوز از حالت خوابگاهی خارج نشده، به اطلاع مسئولان ذیربط رسیده است و امیدواریم در نهایت با حذف یا تخفیفاتی که برای تردد شهروندان صورت می‌گیرد موجبات رضایت خاطر عموم مردم را فراهم آوریم.

وی افزود: عمده نواقص اتوبان مربوط به روشنایی است که ۵ کیلومتر اول از وظایف شرکت عمران است که به مبلغ ۷ میلیارد تومان با پیمانکار قرارداد امضا شده بود و پیمانکار از اجرای قرارداد ناتوان ماند. اما روشنایی ادامه مسیر جزو تکالیف شریک سرمایه‌گذار (دولت) است و باید تکمیل شود.

فرماندار شهرستان اسکو ادامه داد: برای رفع ضعف آنتن دهی در مسیر اتوبان با اعتبار ۲ میلیارد تومانی عملیات افزایش دکل مخابراتی در روستای اسنجان از ۱۸ به ۵۴ متر انجام پذیرفت. طبق گفته اداره‌کل مخابرات استان ۸۰ درصد مسیر اتوبان پوشش آنتن تلفن همراه وجود دارد و استاندارد آزادراه‌های سراسر کشور در این آزادراه رعایت شده است. برای پوشش نقاط باقی مانده، نقاط کوری وجود دارد که برای رفع ضعف آنتن دهی آن نقطه نیاز به نصب مجدد دکل مخابراتی دیگری می‌باشد که عملاً این عمل امکان‌پذیر نیست.

وی از محاسن احداث آزادراه به افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری، تسهیل تردد به مادر شهر و کاهش مصرف سوخت اشاره کرد و توضیح داد: آخرین رقم پروژه اتوبان تبریز-سهند ۲۷۴ میلیارد تومان است که ۶۰ درصد مبلغ آن را سرمایه‌گذار پرداخت کرده است. دولت عوارضی به مدت ۱۷ سال برای این اتوبان در نظر گرفته که فعلاً نرخ عوارضی تعیین نشده است.

رضی‌منش با بیان اینکه تا دو هفته دیگر بر اساس هزینه‌کرد پروژه، قیمت‌گذاری انجام گرفته و مبلغ عوارضی مشخص می‌شود، تصریح کرد: برای حذف عوارضی باید وزارت راه و شهرسازی با سرمایه‌گذار پروژه توافق کند تا پس از پرداخت مبلغ توافق‌نامه این عوارضی حذف شود.

انتهای پیام /

  • نویسنده : میلاد نوروزی