ماجرای ظهور و سقوط زنوزی!/ چه‌کسانی «آتا» را سوار تراکتور کردند؟
ماجرای ظهور و سقوط زنوزی!/ چه‌کسانی «آتا» را سوار تراکتور کردند؟
هوادارانی که از زنوزی آتا ساختند و سپر بلای نقد او شدند در وضعیت امروز تراکتور به اندازه مالک مقصرند.

ورزشی شمس: خرداد ۹۷ وقتی محمدرضا زنوزی مالک جدید باشگاه تراکتور لقب گرفت کمتر کسی فکر می‌‌کرد تیم محبوب آذربایجانی‌ها بعد گذشت سه‌سال به سرنوشت امروز دچار شود و هواداران در آرزوی ایام قبل مالکیت زنوزی باشند. دقیقاً آن روزهایی که ترکیب تیم با بازیکنان متعصب و نامدار بسته می‌شد و حضور در نیمکت تراکتور رویای سرمربیان مطرح ایرانی و خارجی بود. هواداران برای دیدارهای حساس لحظه‌شماری می‌کردند و تصاویری زیبا از شادی ۱۰۰ هزار نفری تراکتوری‌ها در ورزشگاه مخابره می‌شد.

اما امروز تراکتور در منجلاب بی‌کفایتی دست و پا می‌زند. طبق اعلام مالک تراکتور به هیات فوتبال، باشگاه ۳۸۸ میلیارد تومان بدهی دارد و هیچ نهادی حاضر نیست تاوان سوءمدیریت محمدرضا زنوزی را بپردازد. بعد نابودی ماشین‌سازی تبریز نوبت به تراکتور رسیده و سرخپوشان در هفته‌ی سیزدهم لیگ برتر حال‌وهوای سبزپوشان را پیدا کرده‌اند و در قعر جدول با آبرو و اعتبار ورزش آذربایجان بازی می‌کنند.

مشکل تراکتور از آنجا آغاز شد که عده‌ای از هواداران کورکورانه از زنوزی «آتا» ساختند و او را مبدل به اسطوره‌ی غیرقابل نقد کردند. هیچکس نمی‌توانست از اشتباهات مالک سخن بگوید و اگر هم می‌گفت مورد غضب عاشقان افراطی آتا قرار می‌گرفت. در دیدگان این گروه زنوزی مهم‌تر از تراکتور بود و مخالفان وی دشمن تراکتور!

اطمینان زنوزی از پشتوانه‌ی مردمی‌اش به او جرأت می‌داد هر ماه یک مدیرعامل و سرمربی تغییر دهد، در امور فنی دخالت کند، در صداوسیما صراحتا از حضور دلال در باشگاه حمایت نماید و هواداران را با کری‌خوانی به رقبا سرگرم کند. یکی از مدیران عامل سابق باشگاه در گفت‌وگو با رسانه‌ها عنوان می‌کند “در تراکتور مدیرعامل نقش دکور و ماشین امضاء را ایفا می‌کرد. وارد اتاق می‌شدند و می‌گفتند حاجی می‌گوید این کار را انجام بده! اگر امضاء نمی‌کردی هم به‌نحوی تشریفات اداری را سپری می‌کردند”

زنوزی یک روز نصیرزاده و خطیر را عامل بدهی میلیاردی تراکتور و شکست باشگاه در پرونده‌های حقوقی بازیکنان خارجی خواند و روز دیگر با عذرخواهی رسمی از این افراد آنان را در هیات مدیره منصوب کرد تا دلجویی کرده باشد. آتای قلابی هواداران نه افسار زبانش را داشت و نه اعمالش را.

اکنون که تیغ به استخوان تراکتور رسیده است، زنوزی می‌گوید حاضر است تیم را واگذار کند اما در خصوص تسویه‌ی بدهی میلیاردی‌اش سکوت اختیار کرده است. شاید اگر آن زمان که رسانه‌های دلسوز از سرنوشت ماشین‌سازی تبریز با زنوزی، عدم پرداخت چندین ماهه‌ی حقوق کارگران شرکت‌های زیرمجموعه دریک، بی‌ثباتی و جولان دلالان در باشگاه و عدم پاسخگویی زنوزی می‌نوشتند هواداران شعار «عیبی یوخ» و «آتا یاشا» سر نمی‌دادند تراکتور به این روز نمی‌افتد. فی‌الواقع حامیان بی‌چون و چرای زنوزی نیز در وضعیت امروز باشگاه مقصرند.

انتهای پیام/

 

  • نویسنده : میلاد نوروزی