ماجرای دستشویی زیرزمینی مسجد کبود/ قوچی: بعید می‌دانم حفاری باشد
ماجرای دستشویی زیرزمینی مسجد کبود/ قوچی: بعید می‌دانم حفاری باشد
قوچی در واکنش‌ به تصاویری از ایجاد سرویس بهداشتی در کنار مسجد کبود گفت: حفاری گودال برای ایجاد سرویس بهداشتی کمی بعید به نظر می‌رسد، ممکن است آب انبار و یا اتاق زیر زمینی بوده باشد و در آن زمان برای استفاده مجدد و احیا آن، تبدیل به سرویس بهداشتی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار شمس، روز گذشته یکی از فعالان رسانه‌ای تبریز با انتشار تصاویری از مسجد کبود در صفحه شخصی خود نوشت: دو سالی می‌شد که راهم به مسجد کبود نخورده بود. نمی‌دانم چه مدت است که دو گودال به عمق چهار متر، برای ساخت سرویس بهداشتی، درست در دَه‌قدمی اثر تاریخی حفر کرده‌اند! اصلاً جدا از نقض حریم تاریخی اثر، نمی‌دانم متولیانِ متدین مسجد، چطور دل‌شان آمده درست در کنار مسجد، دستشویی بسازند!‌

برای روشن شدن موضوع به سراغ مسئولین میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی رفتیم.

علیرضا قوچی معاون میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار شمس در واکنش به این تصاویر عنوان کرد: این اقدام مربوط به ۷ یا ۸ سال گذشته است و در مدت ۳ سال اخیر که بنده معاون شده‌ام، چنین اقدامی انجام نشده است.

وی ادامه داد: حفاری گودال برای ایجاد سرویس بهداشتی کمی بعید به نظر می‌رسد، ممکن است آب انبار و یا اتاق زیر زمینی بوده باشد و در آن زمان برای استفاده مجدد و احیا آن، تبدیل به سرویس بهداشتی کرده‌اند.

قوچی در پایان با بیان اینکه همشهریان عزیز مطمئن باشند حفظ آثار تاریخی از اولویت‌های میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی است، عنوان کرد: مواریث‌فرهنگی مربوط به فرد فرد مردم بوده و از تمام کسانی که در حفظ این اماکن تاریخی ما را همراهی می‌کنند تشکر می‌کنیم و امیدواریم همچون گذشته با حساسیت تمام حفاظت از چنین آثار ارزشمندی را مهم بدانند.

انتهای پیام /

  • نویسنده : میلاد نوروزی