ماجرای حقوق‌ نجومی مدیران شهرداری تبریز
ماجرای حقوق‌ نجومی مدیران شهرداری تبریز
عضو شورای شهر تبریز می‌گوید آقایان منکر دریافت حقوق‌های نجومی‌اند اما تاکنون سند ادعایشان را ارائه نکرده‌اند.

«روح‌الله رشیدی» در گفت‌‍وگو با خبرنگار شمس با اشاره به لیست منتشر شده از دریافتی مدیران شهرداری تبریز، اظهار داشت: بنده این لیست را دیده و تعقیب کرده‌ام و پیگیر صحت‌سنجی آن نیز بودم. اگر مدیری ماهانه ۳۲ میلیون تومان دریافتی داشته باشد مصداق حقوق نجومی است.

وی ادامه داد: قانون می‌گوید سقف دریافتی مدیران ۷ برابر حداقل حقوق باید باشد هرچند ما در همین نیز حرف برای گفتن داریم و ۷ برابر را هم زیاد می‌بینیم.

عضو شورای شهر تبریز در پاسخ به این سوال که برای شفاف‌سازی موضوع چه اقداماتی انجام داده است، تصریح کرد: بنده در نامه‌ای رسمی خواهان دسترسی تمامی اعضاء شورا به سامانه نیروی انسانی و حقوق و مزایا شدم تا امکان صحت‌سنجی مهیا شود اما تاکنون این این خواسته محقق نشده است. هرچند گفته‌اند شما بیایید و ببینید اما بنده فقط برای خودم نمی‌خواهم و خواهان دسترسی تمامی اعضاء شورا هستم.

وی خاطرنشان ساخت: از خود آقایان سوال کردم لیست دریافتی مدیران شهرداری تبریز صحت دارد و در پاسخ گفتند آن رقم‌ها حقوق دریافتی نیست و هزینه‌ی تمام‌شده نیروی انسانی است که پیش‌بینی شده است! بنده توضیح خواستم و گفتم مستند ادعایشان اعم از فیش حقوقی مدیران و احکام‌شان را بیاورند که تاکنون این کار را نیز انجام نداده‌اند.

رشیدی با تاکید بر اینکه خواهان شفافیت این موضوع و بررسی مبنای قانونی آن است، متذکر شد: اگر این مبالغ را قانونی هم گرفته باشند عادلانه نیست و باید دریافتی‌شان کاهش یابد اما اگر قانونی نباشد واویلاست و باید اقدامات دیگر انجام گیرد.

وی توضیح داد: عدم عدالت در پرداخت‌ها در شهرداری موجب تولید نارضایتی شده و بازدهی کارکنان به‌سبب احساس ظلم و نابرابری کاهش یافته استبطوریکه انگیزه فعالیت‌شان از بین رفته و نهایتا کارکرد شهرداری آسیب دیده است. اگر ما بر روی ساماندهی نیروی انسانی تاکید داریم به‌خاطر اهمیت مسئله و تاثیر آن در تمامی فعالیت‌های شهرداریست.

گفت‌وگو از: میلاد نوروزی

انتهای پیام/