ماجرای تصاویر منتشره از کارکنان ایران‌خودرو تبریز چه بود؟
ماجرای تصاویر منتشره از کارکنان ایران‌خودرو تبریز چه بود؟
صبح امروز تصاویری از کارکنان شرکت ایران‌خودرو تبریز مبنی بر دست کشیدن از کار و تعطیلی واحدهایی از این شرکت در برخی رسانه های محلی منتشر شد.

به گزارش شمس، مرتضی محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص اعتراض کارکنان شرکت ایران‌خودرو تبریز اظهار کرد: اعتصاب و یا تجمعی در کار نبود، فقط اعتراض کارکنان بابت تاخیر در پرداخت حقوق شهریورماه بود.

وی با بیان اینکه گویا در بخش‌هایی از کارخانه کارکنان مشغول به کار نشده بودند، ادامه داد: این موضوع به معنی تحصن و یا اعتصاب نیست، بلکه فقط به عدم دریافت حقوق شهریورماه شان اعتراض داشتند و شرکت نیز قول داده است تا هرچه سریع‌تر این مشکل را حل کند و چون یک موضوع داخلی است، از ما نیز کمک نخواسته‌اند و قرارشده هرچه سریعتر موضوع را حل کنند.

مدیرعامل ایران‌خودرو تبریز نیز در این خصوص گفت: هم اکنون خطوط مونتاژ ایران‌خودروی تبریز در حال فعالیت بوده و اخبار منتشره به‌هیچ‌عنوان صحت نداشته و تصویر ارسالی به رسانه‌های محلی مربوط به زمان استراحت کارکنان در هفته‌های اخیر است،

حمید حاجی‌زاد منصور از برخی رسانه‌های محلی که به‌صورت ناآگاهانه و اعلام نظر غیرکارشناسی شده اقدام به نشر مطالب می‌نمایند خواست تا با حفظ خویشتن‌داری و اطلاع از صحت و سقم خبر منتشره آگاهی کافی را کسب کنند تا بر مشکلات صنعت و تولید بیش از پیش دامن نزنند.

وی خاطرنشان کرد: روند تولید خودروهای سواری این شرکت در شش‌ماهه اول امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پنجاه درصد رشد نشان می دهد.

وی ادامه داد: علی‌رغم بحران شیوع ویروس کرونا و تاثیر بر فعالیت شرکت ایران خودروی تبریز که منجر به عدم تولید خودرو در فروردین‌ماه سال ۹۹ شد، ایران‌خودروی تبریز توانست با تلاش مضاعف کارکنان در نیمسال اول سال جاری بیش از ۳۲ هزار خودروی سمند و سورن تولید کند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۵۰ درصدی داشته است.

حاجی زاد تاکید کرد: روند تولید خودرو در ایران خودروی تبریز افزایش داشته و میانگین تولید خودرو در این سایت روزانه چهارصد دستگاه است که در ایام آتی سیر صعودی خواهد داشت

مدیر عامل ایران‌خودرو تبریز در رابطه با آمار تولید سالانه این شرکت در سال جاری نیز گفت: امسال ۷۵ هزار خودرو در این شرکت و EF7 تولید می‌شود که از این تعداد یک‌سوم آن به تولید سورن و دو محصول جدید ارتقاء یافته پلتفرم سمند یعنی سمند سال و سورن پلاس اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام