ماجرای اختصاص ۱۵ میلیارد تومان به هر نماینده مجلس چیست؟
ماجرای اختصاص ۱۵ میلیارد تومان به هر نماینده مجلس چیست؟
نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم می‌گوید: 15 میلیارد تومان در سال را به حساب نماینده واریز نمی‌کنند تا هرجایی که خواست خرج کند بلکه اختیار محل هزینه‌کرد آن را در قالب ردیف بودجه به وکلای ملت می‌دهند.

«روح‌الله ایزدخواه» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شمس در پاسخ به این سوال که ماجرای اختصاص ۱۵ میلیارد تومان به هر نماینده مجلس در سال چیست، اظهار داشت: این مبلغ قرار نیست به حساب نمایندگان واریز شود و وکلای ملت نیز آن را در جیب خود نمی‌گذارند. در واقع سازمان برنامه و بودجه اختیار محل هزینه‌ی ۱۵ میلیارد تومان را به نمایندگان حوزه‌های انتخابیه داده است تا طبق نظر آنان برای رفع مشکلات شهرشان تخصیص یابد.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم خاطرنشان ساخت: این ۱۵ میلیارد تومان پول کشور و ملت است و در خزانه‌ی دولت نگهداری می‌شود، نماینده صرفاً تقاضا می‌کند تا برحسب نیاز حوزه‌ی انتخابیه‌اش صرف ساخت آزادراه، مدرسه، بیمارستان، سد و… ویا تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شود.

به گزارش شمس، حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم دارای ۶ نماینده است و چنانچه اختیار هزینه‌کرد ۱۵ میلیارد تومان به هریک از آنان در سال داده شود، کل مبلغ در طول ۴ سال نمایندگی‌شان ۳۶۰ میلیارد تومان می‌شود. باید دید نمایندگان تبریز این مبلغ را صرف کدام پروژه‌ها و برنامه‌ها خواهند کرد و هر یک از نمایندگان سایر شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی نیز قصد دارند ۶۰ میلیارد تومان را به‌کدام سمت هدایت کنند.

انتهای پیام/