لزوم برنامه‌ریزی برای تداوم فعالیت واحدهای فولادی در ایام پیک مصرف برق
لزوم برنامه‌ریزی برای تداوم فعالیت واحدهای فولادی در ایام پیک مصرف برق
رئیس کمیسیون صنایع، انرژی و احداث اتاق تبریز بر لزوم برنامه‌ریزی برای تداوم فعالیت واحدهای فولادی در ایام پیک مصرف برق تأکید کرد.

به گزارش شمس،، یونس اکبرپور پایدار در نشست مشترکی که با حضور مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی، نمایندگان ادارات برق تبریز و رئیس انجمن فولاد آذربایجان در اتاق بازرگانی تبریز تشکیل شد، گفت: در ایام پیک مصرف برق به واحدهای فولادی تکلیف شده است که ۳۵ درصد در ماه­های خرداد و شهریور و  ۵۵ درصد در ماه­های تیر و مرداد دیماند مصرفی خود را کاهش داده و با حداقل ظرفیت فعالیت کنند.

وی تأکید کرد: ماهیت کار صنایع فولادی به‌گونه‌ای است که نمی‌توان با حداقل ظرفیت فعالیت کرد و دستگاه‌ها و ماشین‌آلات برای شروع به کار نیازمند، تأمین مقدار ثابتی از انرژی برق هستند، بنابراین عملاً کاهش مصرف برق، در تمام روزها عملاً باعث تعطیلی فعالیت این واحدها می‌شود.

وی پیشنهاد داد: با توجه به اهمیت کار با تمام ظرفیت در واحدهای فولادی، پیشنهاد ما این است که با برنامه‌ریزی و ارائه لیست از سوی انجمن فولاد استان، واحدهای صنعتی فولادی به‌صورت شیفت‌بندی هفته‌ای یک یا دو روز تعطیل شوند، تا سایر مجموعه‌ها بتوانند با تمام ظرفیت فعالیت کنند.