لزوم بازنگری برنامه پنج ساله پدافند غیرعامل ارس
لزوم بازنگری برنامه پنج ساله پدافند غیرعامل ارس
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به ویژگی‌های این منطقه، گفت: لازم است در عرصه‌های گوناگون در حوزه پدافند غیرعامل توجه لازم انجام بگیرد و این امر نیازمند بازنگری در برنامه‌های پنج ساله این حوزه است.

به گزارش شمس، مجید کیانی، روز سه شنبه، ۲۵ مردادماه در جلسه کمیته پدافند غیرعامل این منطقه که با حضور سرپرست معاونت فنی و زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور، مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان‌شرقی، فرماندار شهرستان و سایر اعضای این کمیته تشکیل شد، گفت: طی سال‌های گذشته برنامه پنج ساله در حوزه پدافند غیرعامل در ارس تدوین شده است که در این برنامه‌ها می‌بایست بازنگری شود و پس از انجام مطالعات مورد نیاز، آسیب‌ها شناسایی، دسته‌بندی و منابع به برنامه‌های در اولویت تخصیص یابد.‌

وی بر همکاری سازمان مدیریت پدافند غیرعامل کشور در مطالعات، تدوین و بازنگری برنامه‌های پدافند غیرعامل ارس تاکید و اضافه کرد: برای کاهش آسیب‌ها، فراهم کردن مقدمات کار ضروری است و باید ارزشیابی و ارزیابی در کارها انجام بگیرد. این امر نیازمند استفاده از تجربیات و راهکارها و دستورالعمل‌های سازمان است.

وی با تاکید بر آغاز تدوین طرح جامع پدافند منطقه، متذکر شد: با توجه به این‌که منطقه آزاد ارس صنعتی‌ترین منطقه آزاد کشور است از این رو در جانمایی شرکت‌ها، به‌ خصوص کارخانجات شیمیایی نظارت و دقت لازم را داشته باشیم.‌

در ادامه اسمعیل عطاپور، فرماندار شهرستان جلفا نیز عنوان کرد: به‌ دلیل موقعیت خاص منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا، باید اعتبارات خاصی برای مدیریت بحران این منطقه در نظر گرفته شود. منطقه آزاد ارس یک سازمان با منابع درآمدی محدود است و نباید رویکردمان این باشد که این منطقه تمامی مسئولیت‌ها را عهده‌دار شود.

انتهای پیام /