لزوم افزایش خدمات با کیفیت و بهینه‌سازی زیرساخت‌ها در حوزه انرژی
لزوم افزایش خدمات با کیفیت و بهینه‌سازی زیرساخت‌ها در حوزه انرژی
استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از تلاش‌های دست‌اندرکاران صنعت برق استان که با وجود محدودیت‌ها و تنگناهای موجود، خوش درخشیده و عملکرد قابل قبولی ارائه کرده‌اند، گفت: افزایش خدمات باکیفیت و بهینه‌سازی زیرساخت‌ها، دو وظیفه اصلی فعالان این صنعت در استان است.

به گزارش شمس، محمدرضا پورمحمدی در آئین افتتاح ۲۹۲۷ پروژه صنعت برق استان به مناسبت دهه فجر، مجموعه تلاش‌های فعالان این صنعت در استان را ارزشمند و شایسته قدردانی دانست و اظهار کرد: در سایه این تلاش‌ها، با وجود افزایش تقاضا در حوزه انرژی، شاهد ارائه خدمات باکیفیت به مردم و بخش صنعت و تولید در استان هستیم.

وی، افزایش مصرف انرژی در بخش تولید را یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار در تولید و تأمین انرژی، دو وظیفه مهم همواره بر عهده فعالان صنعت برق است؛ افزایش خدمات باکیفیت برای متقاضیان و بهینه‌سازی و روزآمد کردن زیرساخت‌ها.

وی با اشاره به روند رو به رشد ایجاد و توسعه واحدهای تولیدی در استان، تأمین برق مورد نیاز این واحدها را ضروری دانست و بر استفاده از سیستم‌های نوین تولید برق، توسعه انرژی‌های پاک و ایجاد ایستگاه‌های کوچک تولید برق برای کاهش فشار از روی شبکه سراسری تأکید کرد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر نقش مردم در بهینه‌سازی مصرف انرژی تأکید کرد و گفت: افزایش تولید برق بدون کنترل مصرف آن، جوابگوی نیازها نخواهد بود و باید از مردم بخواهیم که نسبت به این موضوع احساس مسئولیت داشته باشند.

وی افزود: شرکت‌های تولید و توزیع برق در زمینه فرهنگ‌سازی و اصلاح رفتارهای اجتماعی نیز کارهای خوبی کرده‌اند و سیاست‌های تشویقی آنها برای مشترکان کم‌مصرف، در بهینه‌سازی مصرف برق موثر بوده است.

وی با تأکید بر بیان دستاوردها و موفقیت‌ها در کنار بیان مشکلات و نارسایی‌ها، گفت: اگر وضعیت امروز را با سال‌ها و دهه‌های گذشته مقایسه کنیم حجم کارهای انجام شده مشخص می‌شود؛ هرچند شایستگی ملت ایران بسیار بیشتر از این‌هاست، اما باید واقعیت‌ها را ببینیم.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی کمتر از ۱۰ درصد روستاهای استان از نعمت برق برخوردار بودند، اما اکنون این رقم به صد درصد رسیده و در سایر حوزه‌ها هم این پیشرفت‌ها حاصل شده است.

در این مراسم، با دستور استاندار آذربایجان شرقی، بهره‌برداری از ۲۹۲۷ پروژه صنعت برق استان با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۷۴ میلیارد ریال آغاز شد.