لحظه‌‌شماری کاندیداهای سیاه‌پوش آذربایجان برای دهم شهریور/ مداحان شهر تریبون نامزدهای انتخاباتی می‌شوند؟
لحظه‌‌شماری کاندیداهای سیاه‌پوش آذربایجان برای دهم شهریور/ مداحان شهر تریبون نامزدهای انتخاباتی می‌شوند؟
کاندیداهای انتخابات مجلس در آذربایجان‌شرقی در انتظار محرم‌اند؛ قطعاً شهریور ماه زمان مناسبی برای حضور تبلیغاتی در خیابان‌ها و مجالس است.

سیاسی شمس: در دیدگاه مردم رسانه‌ها تاثیر بسزایی در انتخابات دارند و آنان هستند که می‌توانند کاه را کوه جلوه دهند و کوه را کاه! از هیچ حاشیه بسازند و به‌خاطر منافع‌شان از کنار حواشی متعدد عبور کنند اما تنها قشر تاثیرگذار در انتخابات سیاسی، خبرنگاران و اهالی فضای مجازی نیستند.

مداحان همیشه رسانه‌ی در سایه‌ی جناح‌های سیاسی بوده‌اند و به‌ندرت می‌شود نوحه‌خوانی را یافت که با شخصیت‌های سیاسی مراودتی نداشته باشد. در ایران به‌ویژه آذربایجان مداح جایگاه والایی دارد و به همان اندازه که محبوبیتش میان مردم بالا می‌رود، بر میزان نفوذ وی نیز افزوده می‌شود.

بی‌شک در چنین وضعیتی آن گروه از سیاسیون که از نطق انتخاباتی برای جمع ده‌نفره نیز دریغ نمی‌کنند و شرکت در مجالس ختم ناآشنایان را جهت کسب چند رأی بیشتر غنیمت می‌شمارند، به این راحتی از کنار ظرفیت مداحان عبور نخواهند کرد.

از آنجا که محرم نزدیک است و دقیقاً شش ماه مانده به آغاز رقابت‌های انتخابات مجلس یازدهم، ایران سیاهپوش خواهد شد، کاندیداهای مجلس از هم‌اکنون درصدد اخذ بیعت مداحان نام‌آشنا هستند و در شهر تبریز جلساتی خصوصی با تعدادی از مداحان به‌نام همراه با صرف ناهار یا شام برگزار می‌شود.

نکته‌ی تامل‌برانگیز ماجرا رفاقت برخی مداحان با سیاسیونی از دو جناح می‌باشد که اتفاقاً به هر دوی نفرات نیز وعده‌ی حمایت داده‌اند و این امر نشان می‌دهد برخی مداحان از روی اعتقاد قلبی به اصول یک جناح سیاسی خاص از آنان حمایت می‌کنند و گروهی دیگر صرفاً درگیر زد و بندهایند.

علی‌ایحال عزای امام حسین(ع) نزدیک است و کاندیداها هرچقدر هم مورد مذمت واقع شوند به‌خاطر چند مشت رأی طی یک روز در چندین دسته و هیئت حسینی حاضر خواهند شد. بهانه‌شان نیز معلوم است و عشق اهل بیت(ع) آنان را بدون آنکه نیت سیاسی و انتخاباتی داشته باشند در مجالس می‌نشاند!

انتهای پیام/

  • نویسنده : مجید قنبرزاده