قیمت مساکن مهر چندین برابر افزایش یافته است/ شاهد سرریز جمعیتی کلانشهرها به شهرهای جدید هستیم
قیمت مساکن مهر چندین برابر افزایش یافته است/ شاهد سرریز جمعیتی کلانشهرها به شهرهای جدید هستیم
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از عوامل افزایش قیمت مسکن در شهرهای جدید، هجوم دلالان به این مناطق است، به نظر می رسد که دلالان با افزایش قیمت مسکن در کلانشهرها و اشباع قیمت در بازار مسکن، به دنبال یافتن بازارهای جدید برای کسب درآمد و سود هستند.

به گزارش شمس، سیدهادی بهادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره افزایش چشمگیر قیمت مسکن در شهرهای جدید، اظهار داشت: در چند ماه اخیر، قیمت مسکن در شهرهای جدید به ویژه مساکن مهر افزایش قابل توجهی داشته، به طور مثال قیمت مساکن مهر پردیس و سهند افزایش چند برابری داشته است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از عوامل افزایش قیمت مسکن در شهرهای جدید، گرایش مردم برای زندگی در اینگونه مناطق به دلیل گرانی مسکن در کلانشهرها است، از این رو وقتی تقاضا برای خرید مسکن در یک منطقه بالا می رود، آن زمان قیمت ها تبعا بالا خواهد رفت.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت مسکن در شهرهای جدید، هجوم دلالان به این مناطق است، به نظر می‌رسد که دلالان با افزایش قیمت مسکن در کلانشهرها و اشباع قیمت در بازار مسکن، به دنبال یافتن بازارهای جدید برای کسب درآمد و سود هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در شرایط کنونی شهرهای جدید از ظرفیت های بالایی برای خرید و فروش مسکن برخوردار هستند که این موضوع جذابیت بسیاری را برای دلالان فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: به نظر من دولت و وزارت راه و شهرسازی باید تمهیداتی را بیاندیشند تا شهرهای جدید به سرنوشت کلانشهرها تبدیل نشوند، زیرا این مناطق عملا به مکانی برای سر ریز جمعیتی کلانشهرها تبدیل شده‌اند.

بهادری در پایان افزود: به طور حتم افزایش چشمگیر قیمت مسکن در شهرهای جدید موجب تشدید حاشیه‌نشینی در اطراف کلانشهرها خواهد شد.

انتهای پیام/