قیمت‌ها ۵۰ درصد بالا رفته است/ مردم نگاه می‌کنند، نمی‌خرند!
قیمت‌ها ۵۰ درصد بالا رفته است/ مردم نگاه می‌کنند، نمی‌خرند!
جباریان‌فام گفت: با اینکه خیابان‌ها شلوغ است ولی داخل مغازه‌ها خالیست! چون مردم به ندرت خرید می‌کنند و بیشتر نظاره‌گر اجناس شب عید هستند.

«علیرضا جباریان‌فام» در گفت‌وگو با خبرنگار شمس، با اشاره به اینکه در آستانه عید نوروز خیابان‌ها شلوغ است ولی داخل مغازه‌ها خالیست! گفت: مردم به ندرت خرید می‌کنند و بیشتر نظاره‌گر اجناس شب عید هستند.

وی با اشاره به اینکه قیمت‌ها نسبت به سال گذشته بین ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: البته بر قیمت‌ها نظارت دقیق و کامل داریم، هم کارشناسان و بازرسان اتحادیه و هم بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت در بازار حضور دارند و با گران‌فروشی و هرگونه تخلف برخورد می‌کنند.

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز ادامه داد: به همکارانم توصیه می‌کنم که با توجه به عدم قدرت خرید مردم، کمی انصاف را رعایت کنند و سود کمتری نسبت به گذشته بردارند تا همه‌ی مردم بتوانند با خرید کفش نو سال جدید را سپری کنند.

وی علت افزایش قیمت کفش را مشکلات عدیده‌ای که تولیدکننده‌ها و فروشندگان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند دانست و ابزار کرد: کرایه‌های مغازه‌ها و کارگاه‌ها؛ هزینه‌های کارگری، هزینه‌‌های مواد اولیه‌ی تولید کفش افزایشی افسارگسیخته داشته است و تولید کننده‌ها هم مجبور هستند قیمت کفش را افزایش دهند و این مسئله باعث شده است توان اقتصادی مردم برای خرید به‌شدت کاهش یابد.

وی افزود: طی دو سال گذشته مردم به خاطر کرونا بیرون نمی‌آمدند و حالا هم که محدودیت‌ها رفع و عادی‌انگاری شده توان خرید ندارند.

این فعال اقتصادی در پایان از شهروندان درخواست کرد: درصورت مشاهده هرگونه گرانفروشی و تخلف با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند. پس از هر تماس تلفنی، بازرسان سازمان صمت به صنف خاطی مراجعه و به شکایت رسیدگی می‌کنند.

انتهای پیام /