قهر خانواده‌های تبریزی با نخستین پارک ایران/ باغ گلستان تبدیل به مکانی برای معاملات معتادین شده است!
قهر خانواده‌های تبریزی با نخستین پارک ایران/ باغ گلستان تبدیل به مکانی برای معاملات معتادین شده است!
شهردار منطقه ۸ تبریز از بازگرداندن نرده های قدیمی باغ گلستان و حصارکشی مجدد این پارک جهت افزایش امنیت این پارک خبر داد.

به گزارش شمس، رضا جان فشان نوبری امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه وضعیت امنیتی و اجتماعی باغ گلستان در حال حاضر بسیار مشکل‌دار بوده و شاهد آسیب‌های متعدد اجتماعی در این باغ هستیم که بنا داریم سال آینده با اخذ نظر میراث فرهنگی اقدام به حصارکشی مجدد این باغ کنیم.

وی افزود: ساماندهی باغ فجر یکی از مطالبات اصلی مردم منطقه است و ما بنا داریم با تعریف کاربری گردشگری از جمله باغ گلها برای باغ گلستان، این پارک قدیمی تبریز را ساماندهی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باغ گلستان و پارک شهر تهران جزو اولین پارک‌های ایران هستند که اگر وضعیت این دو پارک را با یکدیگر مقایسه کنیم می‌بینیم باغ گلستان  به حال خود رها شده،  اما پارک شهر تهران به‌دلیل حصارکشی و حفاظت، تبدل به بهترین پارک تهران جهت تفریح خانواده‌ها و جوانان شده است.

شهردار منطقه ۸ در ادامه گفت: از زمانی که دیوارهای پارک باغ گلستان را برداشتند، دست‌فروشان در این پارک بساط پهن کردند، از سویی دیگر نیز این مکان به محلی برای معاملات معتادین تبدیل شد تا دیگر خانواده‌ها همچون زمان قدیم نتوانند از محیط آن استفاده کنند.

جان فشان در ادامه تاکید کرد: ما می‌خواهیم شهروندان و به ویژه خانواده‌ها را با باغ گلستان آشتی داده و محیطی زیبا و امن برای گردشگران و عموم شهروندان تبریز فراهم کنیم، و برای این باغ زیبا برنامه‌های مختلفی مد نظر داریم که طی سال آتی اجرایی خواهیم کرد.

انتهای تبریز/