قلع و قمع درختان به آذرشهر رسید/ حادثه قطع غیر قانونی درختان شهرک ولیعصر آذرشهر توسط شهرداری
قلع و قمع درختان به آذرشهر رسید/ حادثه قطع غیر قانونی درختان شهرک ولیعصر آذرشهر توسط شهرداری
قطع غیر قانونی درختان پارک بانوان شهرک ولیعصر آذرشهر ، توسط شهرداری حاشیه ساز شد.

به گزارش شمس، گفته می شود این حادثه شبانه و با حضور محمدرضا ایمانی، شهردار آذرشهر اتفاق افتاده و این درحالی هست که طبق قانون حفظ و گسترش فضای سبز قطع درختان در محدوده و حریم شهر ممنوع می باشد.

مطابق ماده ۱- قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مصوب ۱۳۵۹ شورای انقلاب که در تاریخ ۱۳۸۸ به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده قطع هر گونه درخت در محدوده شهر ممنوع می باشد و با توجه به نامه اخیر معاونت امور عمرانی استانداری طی نامه شماره ۲۶۶۱۳۶ مورخه ۱۵/۱۰/ ۱۳۹۷ و تاکید فرمایشات حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، نماینده محترم ولی فقیه در استان در خطبه های نماز جمعه برممنوعیت قطع درختان در محدود و حریم شهرها و همچنین با اذعان بر ماده ۵ آیین نامه اجرایی قانون مذکور برای قطع و جابجایی هرگونه درخت در معابر و اماکن عمومی، دولتی و خصوصی واقع در محدوده و حریم شهر با درخواست مالکین، متولیان، متصدیان و اشخاص در موارد خاص و پس از تصویب و کسب اجازه از کمیسیون ماده ۷ این آیین نامه شهرداری مکلف به صدور مجوز می باشد.

در مورد قطع درختان پارک بانوان شهرک ولیعصر آذرشهر این موارد رعایت نشده و بررسی ها نیز نشان می دهد لزومی برای قطع درختان نبوده است، منایع محلی می‌گویند در قطع این درختان تنها تامین منافع عده ای مد نظر بوده است.

انتظار می‌رود نهادهای نظارتی از جمله محیط زیست استان در خصوص موضوع قطع بدون مجوز درختان توسط شهرداری آذرشهر برای اقامه دعوا در مراجع قضایی اقدام بکند.

گفتنی است تا بدین لحظه مسئولان شهرداری آذرشهر در این باره واکنشی نشان نداده اند، پایگاه خبری ترجمان صبح آماده انتشار جزئیات و توضیحات این مجموعه می باشد.

  • منبع خبر : ترجمان صبح