قطع همکاری با پیمانکار سگ‌کش/ از شهروندان تبریز عذرخواهی می‌کنم
قطع همکاری با پیمانکار سگ‌کش/ از شهروندان تبریز عذرخواهی می‌کنم
شهین‌باهر از قطع همکاری و برخورد قاطع با پیمانکار خاطی در تبریز خبر داد.

به گزارش شمس، «ایرج شهین‌باهر» در جلسه علنی شورای شهر تبریز با بیان اینکه هیچ دستوری از سوی شهرداری و سازمان‌های تابعه در مورد جمع آوری غیرمرسوم سگ‌های بی‌صاحب صادر نشده است، اظهار داشت: با افرادی که این کار را به شکل غلط انجام داده‌اند، برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه فردی حامی حیوانات بوده و از اولین روز مسوولیت در شهرداری تبریز رویه‌های مرسوم نادرست را جمع آوری کرده است، افزود: زنده‌ گیری با طناب را جمع آوری و از آخرین روش جمع آوری در دنیا که بیهوشی است و هزینه بالایی دارد، استفاده می شود تا این حیوانات کمترین آسیب و اذیت را ببینند.

شهردار تبریز خاطرنشان ساخت: دستور داده شده با پیمانکار مربوطه که اقدام به جمع آوری سگ‌ها از طریق روش‌های غیرمرسوم کرده است شدیدا برخورد و قطع همکاری شود.

شهردار تبریز با بیان اینکه درباره حیوانات و به ویژه سگ‌های بی‌صاحب چندین دیدگاه وجود دارد، گفت: تعدادی از شهروندان معتقدند حیوانات بی آزارند و می‌توانند در کنار انسان‌ها در سطح شهر زندگی کنند اما تعداد دیگری از مردم نیز از حضور حیوانات در سطح شهر ترس دارند و در تماس‌هایی با شهرداری و سامانه ۱۳۷ می‌خواهند که سگ‌های بی صاحب جمع آوری شوند.

شهین باهر با بیان اینکه برخی افراد از احساسات مردم در این این ارتباط سوء استفاده می کنند، افزود: از شهروندان از بابت رفتار پیمانکار جمع آوری سگ های بی صاحب غذرخواهی می کنم.

وی یادآوری کرد: در نشست اخیر با تشکل‌های غیردولتی مقرر شد مکانی برای نگهداری این حیوانات شهری احداث و از تجربیات این تشکل‌ها نیز استفاده شود.

به گزارش شمس، در چند روز گذشته در فضای مجازی فیلم و عکس هایی از کشتار تعدادی سگ بی صاحب در داخل یک دستگاه نیسان متعلق به شهرداری تبریز منتشر شد که این موضوع منجر به تجمع و اعتراض حامیان حیوانات در این شهر شد.