قطعنامه شورای حکام آژانس طنزی بیش نیست/ هدف آمریکا و اروپا از مذاکره، اعمال محدودیت های جدید بر ایران است
قطعنامه شورای حکام آژانس طنزی بیش نیست/ هدف آمریکا و اروپا از مذاکره، اعمال محدودیت های جدید بر ایران است
سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به اثبات حُسن نیت ایران در برجام و همکاری با آژانس، گفت: شورای حکام تحت تاثیر آمریکا و اروپایی‌ها علیه ایران قطعنامه صادر کردند در حالی که این قطعنامه جنبه حقوقی در سطح بین‌المللی ندارد.

به گزارش شمس، «محمد حسین فرهنگی» در گفت‌وگو با خبرنگاران در واکنش به قطعنامه شورای حکام در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران، اظعار داشت: ایران موضوعاتی را در گذشته ذیل قرارداد برجام پذیرفته و حُسن نیت خود را اثبات کرده است اما در نهایت مشخص شد که طرف مقابل نه تنها دنبال اثبات حسن نیت نیست بلکه آشکارا خلاف قوانین رفتار می‌کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران پروتکل الحاقی را پذیرفته و طبق گزارش‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی تمام همکاری را طبق برجام داشته است لذا شورای حکام تحت تاثیر آمریکا و اروپایی‌ها اقامی خلاف عرف و قوانین بین‌المللی انجام داد.

وی تاکید کرد: کشورهایی که عضوNPT نیستند و پروتکل الحاقی را نپذیرفتند، نمی‌توانند به موجب قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به جمهوری اسلامی که داوطلبانه عضو NPT شده و پروتکل الحاقی را پذیرفته، فشار مضاعفی بیاورند.

فرهنگی یادآور شد: از سوی دیگر قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی جنبه حقوقی در سطح بین‌الملل ندارد و بیشتر شبیه یک طنز در فضای بین‌المللی است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی معتقد است: آمریکا و اروپایی‌ها نگران نفوذ ایران در منطقه هستند هرچند آشکارا هم با این موضوع مقابله می‌کنند اما می‌خواهند با مذاکره جدید محدودیت‌های بیشتری برای ایران ایجاد کنند. حال آنکه مذاکره در این فضا دیگر معنا ندارد./

پایان پیام/