قبل از افشاگری احمدی‌نژاد دولت از قرارداد چین حرفی نمی‌زد/ به علی لاریجانی اعتماد نداریم!
قبل از افشاگری احمدی‌نژاد دولت از قرارداد چین حرفی نمی‌زد/ به علی لاریجانی اعتماد نداریم!
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: تا قبل از سخنان احمدی‌نژاد در مورد قرارداد 25 ساله ایران و چین، دولت حاضر نبود این موضوع را با نمایندگان مجلس و مردم در میان بگذارد.

«احمدعلیرضا بیگی» در گفت‌وگو با خبرنگار شمس در پاسخ به این سوال که آیا قرارداد ایران با کشورهای چین و روسیه جهت اجرا در مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: مطابق قانون اساسی هر نوع معاهده بین‌المللی بایستی به تصویب مجلس برسد و ما از دولت انتظار داشتیم قبل از طرح موضوعات اخیر، مجلس را در جریان جزئیات قرارداد ۲۵ ساله با چین قرار می‌داد.

وی ادامه داد: از نوع رفتاری که دولت از خود نشان می‌دهد متاسفیم، تا زمانیکه رئیس‌جمهور سابق ایران موضوع قرارداد ایران و چین و لزوم شفاف‌سازی آن برای ملت را رسانه‌ای نکرده بود دولت نمی‌خواست نمایندگان ملت را در جریان جزئیات قرار دهد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم با بیان اینکه بعد از اظهارات آقای احمدی‌نژاد، وزیر امور خارجه در مجلس حاضر شد و در لفافه عنوان کرد بحث قرارداد ۲۵ ساله با چین مطرح است، خاطرنشان ساخت: هیچکس نمی‌گوید انعقاد قرارداد با چین و روسیه بد است و بعد از بررسی جزئیات مشخص می‌شود انجام این معاهدات به نفع ایران است یا خیر، اما هرچه که هست باید نمایندگان ملت و مردم از آن آگاه شوند.

وی متذکر شد: مشکل در انجام معاهدات نیست، مسئله عدم اعتماد ما به آقایانی است که این موضوع را پیش می‌برند و متاسفانه خبر می‌رسد علی لاریجانی این قرارداد را پیش می‌برد، او همان کسی است که ظرف ۲۰ دقیقه برجام را بر سر سفره ما گذاشت و حال نمی‌خواهیم همان نفر آن خسارت را برایمان تکرار کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در پایان گفت‌وگوی خود با شمس تاکید داشت: مجلس هرگز اجازه نمی‌دهد دولت بدون اخذ تاییدیه و تصویب مجلس، قراردادی را با هر کشوری به اجرا درآورد.

انتهای پیام/