فوت ۱۰ نفر و بستری یک هزار نفر بر اثر آنفلوانزا  در آذربایجان شرقی/بیماری در استان کنترل شده است
فوت ۱۰ نفر و بستری یک هزار نفر بر اثر آنفلوانزا  در آذربایجان شرقی/بیماری در استان کنترل شده است
رییس مرکز بهداشت آذربایجان شرقی گفت: تاکنون تعداد فوتی های ناشی از بیماری آنفلوانزادر استان 10 نفر بوده و 1000 نفر به دلیل این بیماری بستری شده اند.

دکتر عباسعلی درستی در گفت و گو با خبرنگار شمس در خصوص آمار مرگ و میر ناشی از بیماری آنفلوانزادر استان اظهار کرد:  از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد ۱۰ نفر که علاوه بر آنفلوانزا مبتلا به بیماری دیگری نیز بودند، فوت شده اند و البته آزمایش آنفلوانزای این افراد نیز مثبت بود و  این بیماری تنها دلیل مرگ این افراد نبود.

وی اعلام کرد: تاکنون یک هزار نفر در مراکز درمانی استان به دلیل بیماری آنفلوانزا بستری شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: بیماری آنفلوانزا در آذربایجان شرقی قابل کنترل و در روال عادی خود است.

وی با بیان اینکه هیچ گونه نگرانی از جانب این بیماری در استان وجود ندارد، افزود: از نظر امکانات درمانی و دارو برای مقابله با این بیماری هیچ کمبودی در استان نیست، زمانی که بیماری در یکی از مراکز درمانی کنترل نشد، بیماران می توانند به مراکز درمانی چون بیمارستان امام رضا، بیمارستان سینا مختص افراد بزرگسال و بیمارستان کودکان مختص کودکان مراجعه کنند.

درستی در توصیه به مردم گفت:از دست دادن و روبوسی تا حد امکان بکاهیم. به ویژه با افراد بیمار به هیچ عنوان دست ندهیم و روبوسی نکنیم، در صورت داشتن علایم سرماخوردگی از حضور در اجتماعات بپرهیزیم تا دیگران را بیمار نکنیم و با استراحت و خوردن مایعات گرم به بهبودی کامل برسیم، دست های خود را مرتب و با دقت با آب و صابون بشوییم، به ویژه هنگامی که از بیرون به منزل بر می گردیم، در مدارس سعی شود دانش آموزان مبتلا به علایم سرما خوردگی تا زمان بهبودی کامل به منزل هدایت شوند همچنین این اصل در مهد کودک ها نیز رعایت شود، استفاده از ماسک توسط بیماران به منظور پیشگیری از گسترش ویروس در جامعه توصیه می شود.

گفتنی است تب بالا، سرفه‌های مکرر، بی حالی و بدن درد، از علایم اولیه بیماری بوده و در مراحل پیشرفته بیماری آنفلوانزا نیز سرفه‌های خونی و اسهال خونی در بیماران مشاهده می‌شود.