فعالیت ۶۷۳۴ شرکت دانش بنیان در کشور/ رتبه ششم استان در شرکت‌های دانش بنیان
فعالیت ۶۷۳۴ شرکت دانش بنیان در کشور/ رتبه ششم استان در شرکت‌های دانش بنیان
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی به تشریح آخرین وضعیت شرکت‌های دانش بنیان استان به تفکیک حوزه فعالیت تا پایان اردیبهشت سال 1401 پرداخت.

به گزارش شمس، امید یامی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان آذربایجان‌شرقی با تعداد ۲۰۶ شرکت دانش بنیان فعال بعد از استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، البرز و فارس در رتبه ششم کشور قرار دارد.

وی ابراز داشت: از تعداد ۲۰۶ شرکت دانش بنیان استان سه شرکت در حوزه کشاورزی، فناوری زیستی و صنایع غذایی، ۹ شرکت در بخش وسائل، ملزومات و تجهیزات پزشکی، ۱۱ شرکت دارو و فرآورده‌های  پیشرفته حوزه تشخیص و درمان، ۵۰ شرکت مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی، ۶۱ شرکت ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته، ۴۴ شرکت سخت افزارهای برق و الکترونیک، لیزر و فتونیک، ۲۰ شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات، هفت شرکت خدمات تجاری‌سازی، یک شرکت در زمینه صنایع فرهنگی، اخلاق و علوم انسانی و اجتماعی فعالیت می‌کنند.

یامی، مجموع شرکت‌های دانش بنیان فعال در کل کشور را ۶ هزار و ۷۳۴ مورد اعلام کرد و افزود: آذربایجان‌شرقی ۳.۰۶ درصد شرکت‌های دانش بنیان کشور را به خود اختصاص داده و این در حالی است که سهم استان‌های همجوار مثل آذربایجان‌غربی و اردبیل از شرکت‌های دانش بنیان کشور به ترتیب ۰.۸ و ۰.۵ درصد است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی توضیح داد: ۸۸.۳۵ درصد از کل شرکت‌های دانش بنیان استان در حوزه صنعت، فناوری و تجارت، ۹.۷۱ درصد در حوزه دارویی و پزشکی، ۱.۴۶ درصد در حوزه بخش کشاورزی و صنایع غذایی و ۰.۴۹ درصد نیز در زمینه فرهنگی و اجتماعی فعالیت می کنند.

وی، سهم شرکت‌های مرتبط با حوزه دارو و پزشکی استان از شرکت‌های دانش بنیان کشور را سه درصد، شرکت‌های مرتبط با صنعت، فناوری و تجارت ۳.۱۵ درصد، شرکت‌های مرتبط با حوزه فرهنگ و اجتماع را ۷.۶۹ درصد و سهم شرکت‌های مرتبط با حوزه کشاورزی و صنایع غذایی استان از شرکت‌های دانش بنیان کشور را ۱.۰۵ درصد اعلام کرد.

انتهای پیام/