فعالیت ۲۶ سالن سینما در آذربایجان شرقی/ تعداد پردیس های سینمایی افزایش می یابد
فعالیت ۲۶ سالن سینما در آذربایجان شرقی/ تعداد پردیس های سینمایی افزایش می یابد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در سال 92، تعداد سینماهای استان، 8 سالن بود، اکنون این تعداد به 26 سالن سینما با 8 هزار و 200 صندلی افزایش یافته است.
محمد محمدپور در گفت و گو با خبرنگار شمس با گرامیداشت روز سینما در خصوص سینماهای استان اظهار کرد: در سال ۹۲، تعداد سینماهای استان، ۸ سالن بود، اکنون این تعداد به ۲۶ سالن سینما با ۸ هزار و ۲۰۰ صندلی افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته، فروش سینماهای استان، ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده، اعلام کرد: نسبت به سال های قبل، فروش سینماهای استان جهش قابل توجهی کرده و ۵۷۶ هزار نفر در سال گذشته از سینماهای استان استقبال کرده اند.
وی افزود: از سال ۹۶، ساخت پردیس های سینمایی توسط بخش غیردولتی و با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گسترش یافته به طوری که در حال حاضر سه پردیس سینمایی در استان فعالیت می کنند، دو تا از این پردیس ها در تبریز و یکی در اسکو ارائه خدمات می کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد: طبق برنامه ریزی ها، با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری و بخش دولت، مقرر شده چندین پردیس سینمایی در سال ۹۸ به تعداد پردیس های استان افزوده شود.
وی ادامه داد: اخیرا تفاهم نامه ایجاد هفدهمین پردیس سینمایی امید کشور و نخستین پردیس سینمایی امید استان در مرند بین سازمان سینمایی کشور، سازمان شهرداری های وزارت کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری مرند با تعداد چهار سالن منعقد گردید و تا چند ماه آتی کارهای عملیاتی این پروژه آغاز خواهد شد.
وی در خصوص جایگاه سینمای استان از لحاظ تعداد و فروش و تماشاگران اظهار کرد: آذربایجان شرقی از لحاظ تعداد سینما،فروش بلیط و تعداد تماشاگران در کشور، بعد از استان های تهران، فارس، خراسان رضوی و اصفهان، در جایگاه پنجم قرار دارد.
محمدپور با اشاره به اینکه طبق استاندارد جهانی، برای هر ۱۰ هزار نفر، یک واحد سینمایی تعیین شده است، گفت: طبق هدف گذاری های صورت گرفته، در نظر داریم تا سال ۱۴۰۴، استاندارد خود را به یک واحد سینما به ازای هر ۵۰ هزار نفر ارتقاء بخشیم.
وی اعلام کرد: زمانی که بخش خصوصی برای فعال کردن یک پرده سینمایی اقدام کند، سازمان سینمایی کشور یک سوم هزینه های بهسازی سینما را متقبل می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان ساخت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با هزینه کرد ۳۵۰ میلیون تومان برای تولید فیلم، مستند، انیمیشن با موضوع تبریز ۲۰۱۸، از هنرمندان حمایت کرده است.
  • نویسنده : المیرا جلیلی