فعالیت ۹ میز تجاری در آذربایجان‌شرقی
فعالیت ۹ میز تجاری در آذربایجان‌شرقی
رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت فعالیت ۹ میز تجاری در استان گفت: در حال حاضر میزهای تجاری کشورهای آلمان، روسیه، سوریه، لهستان، عراق، آذربایجان، ارمنستان، چین و ترکیه در استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش شمس، صابر پرنیان صبح امروز در جلسه عارضه‌یابی و تقویت میزهای تجاری استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: باید در رابطه با توسعه فعالیت میزهای تجاری استان اقدامات ساختاری انجام شود، چرا که این امر به نفع اقتصاد استان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت ۹ میز تجاری در آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر میزهای تجاری کشورهای آلمان، روسیه، سوریه، لهستان، عراق، آذربایجان، ارمنستان، چین و ترکیه در استان فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی به توانمندی‌های فعالان اقتصادی بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: نبود برنامه‌ریزی مناسب، نبود مدیریت و راهبردی واحد از جمله مسائل مطرح در این حوزه است، بنابراین باید همفکری و شرکت در جلسات به صورت هفتگی را در اولویت اقدامات خود قرار دهیم.

پرنیان ضمن اعلام آمادگی برای حمایت و فراهم کردن بستری مناسب به منظور فعالیت‌های میزهای تجاری استان افزود: ایجاد بستر فیزیکی و ارایه خدمات در اتاق بازرگانی تبریز در توسعه فعالیت‌های میزهای تجاری تاثیر خوبی خواهد داشت.

وی ادامه داد: کارهای بسیاری می توان برای توسعه میزهای تجاری استان انجام داد ولی مسائل باید به موقع طرح شود تا پیگیری‌های لازم انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان این که باید جلسات را کاربردی‌تر و عملیاتی‌تر کنیم، متذکر شد: حل مشکل دو معدن بزرگ استان و لغو عوارض صادرات محصولات فولادی از جمله اقدامات مهم سازمان صمت در مدت زمان کوتاه بود که اثرات مطلوب این اقدامات به اقتصاد استان بازمی گردد بنا بر این باید مسائل به موقع مطرح شود تا با پیگیری‌های مستمر نتیجه مطلوبی را داشته باشیم.

انتهای پیام/