فروکش هیجان انتخاباتی در تبریز/ تغییر نگاه ملت به مجلس با مدیریت لاریجانیسم!
فروکش هیجان انتخاباتی در تبریز/ تغییر نگاه ملت به مجلس با مدیریت لاریجانیسم!
برخلاف دوره‌های گذشته اخبار انتخاباتی در صدر خواسته‌های خبری مخاطبان نیست و آنان نگاه ویژه‌ای به این موضوع ندارند.

سیاسی شمس: ثبت‌نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی چند روزی است آغاز شده اما برخلاف گذشته مردم تمایلی به رصد اخبار انتخاباتی و کاندیداها نشان نمی‌دهند. بی‌اغراق اهمیت انتخابات مجلس تا حدِ شوراهای شهر و شاید کمتر از آن کاهش یافته و مسبب آن نمایندگانی‌اند که می‌گویند مجلس در رأس امور نیست.

واکنش‌های مردمی به اخبار انتخاباتی حکایت از نارضایتی آنان از عملکرد مجلس دهم دارد و این انتقادات در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی پررنگ‌تر است. فی‌الواقع افزایش قیمت بنزین و بار روانی آن در جامعه، بیشتر کاندیداهای مجلس را متضرر کرده است.

مردم از عملکرد کلیت مجلس شورای اسلامی گله‌مندند، مسبب اول این نارضایتی رئیس مجلس است اما سایر نمایندگان نیز به‌خاطر ارضاء با مدیریت لاریجانیسم! در بروز شرایط موجود سهیم‌اند.

مجلس دهم حاشیه کم نداشت و چنانچه از رفتارهای فردی برخی نمایندگان و ضربه‌ی آنان بر پیکره‌ی خانه ملت بگذریم، آنچه بهارستان در طول چند سال اخیر از خود به نمایش گذاشت پارلمانی سیاست‌زده، پر از لابی و رانت بود که حیث‌المجموع موجب شد مجلس در حاشیه‌ی تصمیمات نظام قرار گیرد و عنوان مدافعِ ملت را از خود بگیرد.

حال انتخابات کارزار رقابت سیاسیون نام‌آوازه و بخت‌جویان گمنام است و معلوم نیست تا فرا رسیدن روز موعود مردم چه تصمیمی خواهند گرفت، شورای نگهبان از یک‌سو باید مصالح عام و خاص را در نظر گیرد و از طرفی دیگر مسبب کاهش مشارکت مردمی نشود اما آیا تایید صلاحیت فله‌ای نگاه مردم به مجلس را تغییر خواهد داد؟

انتهای پیام/