فرونشست ۴ سانتی‌متری غرب تبریز/ کمترین حادثه ترک ساختمان‌هاست!
فرونشست ۴ سانتی‌متری غرب تبریز/ کمترین حادثه ترک ساختمان‌هاست!
زعفرانچیلر می‌گوید برداشت بی‌رویه آب فرونشست غرب تبریز را شدت می‌بخشد.

به گزارش شمس، «سید کاظم زعفراچیلر» در جلسه‌ی علنی شورای شهر تبریز عنوان کرد: غرب تبریز با فرونشست ۳ الی ۴ سانتی‌متر همراه است و کمترین مضرات این فرونشست ترک خوردن ساختمان‌هاست.

وی تاکید کرد: نباید از چاه‌های عمیق آب برداریم،چرا که این موضوع فرونشست دشت تبریز را تسریع می‌بخشد. آبگیری «قوری‌چای» نیز باید پیگیری شود چراکه می‌تواند در اشتغالزایی تبریز و توسعه گردشگری بسیار متاثر باشد.

رییس کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای شهر تبریز در ادامه به چالش نیروی انسانی در شهرداری تبریز پرداخت و خاطرنشان ساخت: یکی از اصلی‌ترین حجم مراجعات به شورای شهر، تبعیض در قراردادها و نوع قراردادهاست. اکنون نزدیک به ۱۷ نوع قرارداد از قبیل تامین نیرو، کار معین، کار مشخص، حجمی، فضای سبز و…. داریم که کارآمدی و بهره‌وری نیروی انسانی را زیر سوال برده است.

وی توضیح داد: تنوع قراردادها در یک اتاق که همگی یک کار ثابت و معینی را انجام می‌دهند، یکی سه میلیون دریافتی دارد، یکی ۵ میلیون، دیگری ۷ میلیون، عده‌ای ۹ میلیون و تعدادی ۱۲ میلیون و بالاتر دریافتی دارند که این تنوع قراردادی باعث ایجاد چالش جدی در مسیر کارآمدی نیروی انسانی و انگیزه و بهره وری ایجاد می‌کند.

عضو شورای شهر تبریز در پایان متذکر شد: شرکت‌های تامین نیروی انسانی به یکی از حفره‌های فساد در شهرداری و اهرم فشار بر آن تبدیل شده که یکی از دلایل مقاومت در برابر حذف این شرکت‌ها، وجود تضاد منافع برخی مدیران و حضور برخی از مدیران در هیئت مدیره این شرکت‌ها ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام/