فروش اجباری نان‌های کنجدی تخلف است
فروش اجباری نان‌های کنجدی تخلف است
عفوی گفت: به هیچ عنوان آپشن فروشی و اضافه کردن مواد افزودنی از جمله کنجد جز به دلخواه و درخواست مشتری نداریم فروش اجباری نان‌های کنجدی تخلف است و با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش شمس، علیرضا عفوی روز سه شنبه در جلسه توجیهی نظارت بر کالاهای اساسی تنظیم بازار و بررسی مسائل و مشکلات این حوزه در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند، اظهار کرد: به هیچ عنوان آپشن فروشی و اضافه کردن مواد افزودنی از جمله کنجد جز به دلخواه و درخواست مشتری نداریم فروش اجباری نان‌های کنجدی تخلف است و با متخلفان  برخورد می‌شود.

معاون مدیریت بازرسی و نظارت بربازار محصولات کشاورزی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: آرد سهمیه ای به هیچ عنوان متعلق به نانوایی نیست و ویژه مردم منطقه است و این حقی را برای نانوایی ایجاد نمی‌کند؛ نانوا فقط عامل توزیع است و در صورت تخلف با او برخورد می‌شود؛ قیمت نان هم مشخص است و در تمام نانوایی‌ها باید نصب شود و مردم می‌توانند عدم نصب قیمت در نانوایی را به بازرسان مدیریت جهاد کشاورزی گزارش کنند تا به سرعت رسیدگی شود.

عفوی با بیان اینکه نان یک کالای استراتژیک و قوت لایموت مردم است و به همین دلیل با هیچ فرد متخلفی تعارف نداریم و با متخلفان به شدت برخورد می‌کنیم، گفت: رعایت کیفیت لازم و وزن نان از سوی نانوایی ها مورد توجه تیم‌های نظارت و بازرسی است.

وی با بیان اینکه بازرسی از بازار تخم مرغ به علت برخی موارد موجود در عرضه و بازار در دستور کار همکاران بازرسی قرار گرفته است، ادامه داد: قیمت مصوب هر شانه تخم مرغ برای مصرف کننده در بازار ۳۹هزار و ۸۰۰ تومان است و با متخلفینی که هرشانه تخم مرغ را بیشتر از نرخ مصوب به فروش برسانند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر این که بازرسی جهادکشاورزی در حوزه کالاهای اساسی ۲۴ ساعته است و تعطیلی برای آن وجود ندارد، افزود: دشمن در همه زمینه‌ها آماده نشسته و برای ما رضایت مردم مهم است.

معاون مدیریت بازرسی و نظارت بربازار محصولات کشاورزی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی همچنین در این جلسه با تشکر از همراهی بازرسان بسیج و اداره صمت با بازرسان مدیریت جهاد کشاورزی در بازرسی‌ها، گفت: پس از بازگشت قانون انتزاع به وزارت جهاد کشاورزی از آذر ماه سال گذشته بسیج اصناف در سراسر استان به کمک ما آمده است.

وی با بیان اینکه نیروهای بسیج همواره در شرایط سخت بازار به میدان آمده و با کمک به سازمان‌های متولی امر زمینه افزایش نظارت بر واحدهای متخلف را فراهم کرده‌اند، ادامه داد: هدف از بازدیدها و نظارت ها مبارزه با گرانفروشی و تشدید نظارت و بازرسی با توجه به انتزاع نظارت و بازرسی برمحصولات کشاورزی از تولید تا مصرف می باشد.

عفوی همچنین بر نگاه فرهنگی بر طرح و نگاه ارشادی، نظارت بر چرخه تولید، عرضه و توزیع و هم افزایی بر تلاش مجموعه بسیج اصناف ،اداره  صمت و مدیریت جهاد کشاورزی تاکید کرد.

به گفته وی، دسترسی به سامانه سیمبا در بحث بازرسی و نظارت برای کلیه بازرسان  و نیز مشکلات خودرو با توجه به مکاتبات انجام شده با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان به زودی رفع خواهد شد.

انتهای پیام/