فرهنگ استقامت و مقاومت باید متکی بر ارزش های دفاع مقدس باشد/هیچ خیری در ملاقات رییس جمهور با نخست وزیر انگلیس نیست
فرهنگ استقامت و مقاومت باید متکی بر ارزش های دفاع مقدس باشد/هیچ خیری در ملاقات رییس جمهور با نخست وزیر انگلیس نیست
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جنگ ایران و عراق، مردم با تکیه بر ارزش های اسلامی، فرهنگ شهادت، استقامت و ایثار و فداکاری توانستند بر نظام سلطه پیروز شوند.

محمد اسماعیل سعیدی در گفت و گو با خبرنگار شمس در خصوص ضرورت حفظ ارزش های دفاع مقدس اظهار کرد: هفته دوران مقدس متقارن با زمان آغاز عملیات ناجوانمردانه ارتش عراق علیه ایران است این جنگ نقطه عطفی در تاریخ ایران بود در جنگی که نظام سلطه پشتیبان عراق بود، علی رغم اتحاد ظالمانه دشمنان در این جنگ علیه ایران، مردم دشمنان را از وجب به وجب خاک خود بیرون انداختند، دشمن به یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر از خاک ایران تجاوز کرده بود، با این حال با رشادت ها و استقامت رزمندگان اسلام، دشمن از خاک کشور دفع شد.

وی با بیان اینکه مردم و جوانان انقلابی در این جنگ با تکیه بر اعتقادات دینی خود توانستند بر دشمن پیروز شوند، اعلام کرد: مردم با تکیه بر ارزش های اسلامی، فرهنگ شهادت، استقامت و ایثار و فداکاری توانستند بر نظام سلطه پیروز شوند، در این جنگ، نمادهای سعادت بشری همچون ایثار، شهادت، فداکاری و از خودگذشتگی نقش اساسی ایفا کرد و اوج غیرت و مردانگی ملت ایران به نمایش گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم در شرایط سخت مقابل دشمنان پیروز باشیم، باید به همین ارزش های دفاع مقدس تکیه کنیم، تصریح کرد: در مقابل آمریکا و نظام سلطه جهانی باید با تکیه بر ارزش های دفاع مقدس ایستادگی کرد چرا که حفظ ارزش های دفاع مقدس یعنی حفظ دفاع ملت و ایستادگی در برابر ظلم نظام سلطه.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: اگر در بخشی شاهد فساد اقتصادی مسئولانی هستیم، آن مسئولان، از ارزش های دفاع مقدس غفلت کرده اند.

وی در خصوص سفر روحانی، رییس جمهور کشورمان به نیویورک اظهار کرد: با توجه به محدودیت ها و تاخیرهایی در خصوص صدور روادید و همچنین اظهارات مداخله جویانه نخست وزیر انگلیس و رییس جمهور آمریکا، به اصرار به این سفر، نیازی نبود، با این حال، اکنون که به این سفر رفته اند، بهتر است پیام ملت ایران و انقلاب اسلامی را به افکار عمومی سازمان ملل و مردم جهان برسانند.

سعیدی تاکید کرد: باید این پیام را به گوش جهانیان برسانند که علی رغم فشارها و تحریم های آمریکا و هم پیمانان اش، ملت ایران محکم و استوار استقامت کرده است و از مواضع خود کوتاهی نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه هیچ اعتمادی به آمریکا نیست چرا که همواره این کشور در اکثر تعهدات بین المللی خود بد عهدی کرده است، گفت: آقای روحانی نباید با نخست وزیر انگلیس ملاقاتی داشته باشد و هیچ خیری در ملاقات رییس جمهور با نخست وزیر انگلیس نیست.

  • نویسنده : المیرا جلیلی