فرمول پیچیده محاسبه قیمت مسکن در آذربایجان‌شرقی/ خانه‌های سهند گرانتر از تبریز!
فرمول پیچیده محاسبه قیمت مسکن در آذربایجان‌شرقی/ خانه‌های سهند گرانتر از تبریز!
فرمول محاسبه قیمت مسکن در تبریز به قدری پیچیده است که در برخی مناطق قیمت منزل مسکونی ارزانتر از شهر جدید سهند تمام می‌شود.

به گزارش شمس، افزایش قیمت مسکن این روزها از التهابات اولیه خود فاصله گرفته و بعد از جهشی نسبتا بلند به روزهای آرام خود بازگشته است. در رزوهایی که قیمت مسکن در تبریز در حال افزایش بود شهر جدید سهند نیز از این افزایش‌ها در امان نماند و به یکباره بعد از رکودی چند ساله افزایش‌های چشمگیری را به خود دید.

این روزها اما بازار آرام گرفته و دیگر خبری از آن التهابات که منجر به حذف قیمت مسکن از سایت‌های فروش اینترنتی شد، نیست. اما این بار ماجرای عجیب‌تری به چشم می‌خورد که نشان می‌دهد فرمول تعیین قیمت مسکن در تبریز پیچیده‌تر از آن است که هرکسی از آن سر در بیاورد و جالب است که بدانید قیمت مسکن در شهری مانند تبریز و نه در مناطق حاشیه‌نشین کمتر از شهر جدید سهند تمام می‌شود!

در حالیکه در شهر جدید سهند در فاز دو خانه شخصی‌ساز ۱۰۵ متری به قیمت ۳۶۷ میلیون تومان یعنی متری ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود خانه‌ای ۵۰ متری در شهرک باغمیشه ۱۸۰د میلیون تومان بدون وام فروخته می‌شود یعنی متری ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان! البته این قیمت‌ها هیچ ارتباطی به گران فروشی در شهر جدید سهند و یا نیاز صاحبخانه در شهرک باغمیشه ندارد بلکه مرور برخی دیگر از قیمت‌ها نیز نشان می‌دهد که در برخی مناطق تبریز که البته جز مناطق حاشیه‌نشین نیز محسوب نمی‌شود قیمت خانه برای مردم ارزانتر از شهر جدید سهند تمام می‌شود.

نمونه دیگری از چنین خانه‌هایی در مناطقی مانند عباسی، ارم و مارالان نیز یافت می‌شود که قیمت هر متراژ آنها کمتر از شهر جدید سهند تمام می‌شود که البته همه آنها یک نقطه مشترک دارند و آن این است که این خانه‌ها به صورت قولنامه‌ای فروخته می‌شوند و به همین دلیل مورد استقبال کمتری قرار می‌گیرند.

هرچه که هست فرمول پیچیده قیمت‌گذاری املاک در تبریز نشان می‌دهد که در برخی مناطق منازل با متراژ کوچکتر ارزانتر از خانه‌های سهند تمام می‌شود و این موضوع ثابت می‌کند در حاشیه بودن شهر جدید سهند آنچنان بر قیمت‌گذاری منازل این شهر تاثیرگذار نیست.