فرصت یک هفته‌ای شهرداری برای ایجاد گرمخانه در تبریز
فرصت یک هفته‌ای شهرداری برای ایجاد گرمخانه در تبریز
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت ایجاد گرمخانه در تبریز، گفت: شهرداری تبریز موظف است طی یک هفته مکانی را به عنوان گرمخانه مشخص و تجهیز کند.

به گزارش شمس، جواد رحمتی روز چهارشنبه در جلسه بررسی چالش‌های پیش روی زنان، اظهار داشت: گرمخانه‌ها، برای افراد بی‌خانمان که به دلیل مشکلات خانوادگی مجبور به ترک خانه شده‌اند پناهگاه بوده و وجود آنها در سطح شهر ضروری است.

وی با بیان اینکه قبل از شیوع فصل سرما، شهرداری باید اقدامات لازم در خصوص ایجاد گرمخانه را انجام می‌داد، ادامه داد: در ادارات و دستگاه‌‌‌های دولتی فضاهایی متروکه و غیراستفاده وجود دارد که با شناسایی و تجهیز این فضاها می‌توان اقدام به ایجاد گرمخانه کرد.

رحمتی اظهار داشت: تمامی‌دستگاه‌ها در حوزه اجتماعی وظایف و تکالیف قانونی برعهده دارند که باید به آن عمل کنند، یکی از وظایف شهرداری تامین مکانی به عنوان گرمخانه است که باید هرچه سریع‌تر برای ایجاد مکانی موقت اقدام کرده و در ادامه مکانی دایمی‌را تعیین و تجهیز کند.

وی گفت: سایر دستگاه‌‌‌های متولی نیز باید به وظایف خود در حوزه‌‌‌های حمایتی، تامین و تدارکات پس از ایجاد گرمخانه براساس دستورالعمل‌ها اقدام کنند.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: متاسفانه در تبریز مکانی برای افراد سالمی‌که در دام اعتیاد گرفتار نشده اند و زندگی سالمی‌دارند وجود ندارد که در این خصوص با شهرداری تبریز، اداره کل بهزیستی استان و دادستانی تبریز مکاتباتی انجام شده است.

امیر رنجبر با اشاره به ضرورت ایجاد گرمخانه در تبریز، ادامه داد: براساس دستور دادستانی، شهرداری تبریز موظف به ایجاد ۴ گرمخانه و ۴ شیلتر به طور مجزا در سطح شهر شده است که با گذشت حدود یک ماه هنوز اقدامی‌صورت نگرفته است.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور بانوان نیز در این جلسه با بیان اینکه حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی به ویژه در فصل سرد سال بسیار مهم و حائز اهمیت است، اظهار داشت: مسئولیت اجتماعی ما اجازه نمی‌دهد که در مقابل وضعیت کارتن‌خواب‌ها بی تفاوت باشیم و باید به صورت ضربتی در این خصوص عمل کرد.

نسرین پیرسمساری با اشاره به اینکه ساماندهی کارتن خواب‌ها و ایجاد گرمخانه از وظایف قانونی شهرداری است، افزود: شهرداری باید بر اساس قانون تلاش کند که فضا، امکانات و زیرساخت‌هایی را در راستای ساماندهی افراد لامکان و کارتن خواب فراهم کند تا با کمک سایر دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به ساماندهی این افراد اقدام شود.

انتهای پیام/