فاز دوم عتیق افتتاح شد/ ایجاد سرمایه‌ی ۱۴۰۰ میلیاردی برای تبریز
فاز دوم عتیق افتتاح شد/ ایجاد سرمایه‌ی ۱۴۰۰ میلیاردی برای تبریز
پس از گذشت 10 سال از آغاز پروژه‌ی مجتمع تجاری، خدماتی و تفریحی عتیق، بالاخره با همت شرکت عمران و توسعه آذربایجان این پروژه به سرانجام رسید.

به گزارش شمس، در راستای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری و احیا بافت‌ فرسوده در محدوده تاریخی و فرهنگی، فاز دوم مجتمع خدماتی تفریحی رفاهی عتیق در فضایی به مساحت ۴ هکتار و با اعتبار ۱۷۰۰ میلیارد ریال عصر یکشنبه به بهره‌برداری رسید.

پروژه عتیق در ۷ طبقه شامل طبقات تجاری، خدماتی و پارکینگ اجرا شده است که ۲ هزار میلیارد ریال نیز برای تامین تأسیسات زیر بنایی مجتمع اختصاص یافته است.

از مجموع ۵۳۹ واحد این پروژه، ۱۷۳ واحد خدماتی، ۳۲۳ واحد تجاری و پارکینگ با گنجایش بیش از ۱۱۵۰ دستگاه خودرو، فودکورت، شهربازی و غیره پیش‌بینی شده است. برخی واحدهای این پروژه نیز در سال های اخیر تحویل داده شده و مالکین در حال فعالیت هستند.

در مرحله اول طرح بازآفرینی بافت تاریخی و فرسوده عتیق، ۲۰۰ واحد مسکونی توسط شهرداری تبریز احداث و افتتاح شده است.

محمدرضا عباسی، مدیرعامل شرکت عمران و توسعه آذربایجان در مراسم بهره‌برداری از این پروژه عنوان کرد: در این چهار سال، ما مشکلات زیادی داشتیم. کرونا، افزایش بی‌رویه قیمت مصالح بخصوص سیمان و میلگرد تاثیرگذار بوده اما اجازه ندادیم هیچ وقفه‌ای در اجرای پروژه ها اتفاق بیافتد.

وی با بیان اینکه هیچگونه وامی برای این پروژه‌ها اخذ نشده است، گفت: ما در شرکت درآمدزایی کردیم اما هیچ وقت مغازه‌ها را نفروختیم تا هزینه ساخت پروژه شود و اکنون این پروژه دارای ارزش ۱۴۰۰ میلیاردی است.

انتهای پیام/