غرق شدن ۶ نفر در استخرهای کشاورزی میانه
غرق شدن ۶ نفر در استخرهای کشاورزی میانه
معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه میانه و جانشین ستاد بحران شهرستان با اشاره به افزایش تعداد غرق شدگان در داخل استخرهای کشاورزی که بیشتر کودک و نوجوانان زیر ۱۵ سال می باشند، از غرق شدن ۶ تن طی سال جاری در استخرهای کشاورزی شهرستان خبرداد.

به گزارش شمس، مهدی مشایخی روز چهارشنبه در نشست ستاد بحران شهرستان میانه اضافه کرد: باید به تمامی کشاورزان ابلاغ شود تا نسبت به حصارکشی استخرهای خود در سریعترین زمان اقدام کنند.

وی به فرا رسیدن فصول پاییز و زمستان و احتمال وقوع حوادث طبیعی ناشی از بارندگی های باران و کولاک در مناطق کوهستانی و همچنین تغییرات نابهنگام جوی اشاره کرد و اقدامات مورد نیاز برای ارتقای آمادگی هرچه بیشتر دستگاههای اجرایی شهرستان و ستاد بحران به منظور مقابله با هر نوع حادثه احتمالی را خواستار شد.

وی گفت: پاکسازی معابر و آبراهه ها و مسیلها و رودخانه های داخل شهرها، رصد و بازبینی دوره ای پل ها بخصوص پلهای کم ارتفاع، تاکید بر اقدامات بازدارنده و جلوگیری از ساخت و سازها در حریم و بستر رودخانه ها، آماده سازی عوامل اجرایی مورد نیاز عملیات زمستانی شامل نیروی انسانی، تجهیزات، ماشین آلات و غیره متناسب با شرایط جغرافیایی شهرستان و غیره از اقداماتی است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

مشایخی همچنین بر رسیدگی به وضعیت پل ها بویژه در جاده ترانزیت، راههای فرعی و داخل شهر تاکید کرد و افزود: لیست مربوطه باید به فرمانداری ارائه شده و از طریق فرمانداری نیز پیگیری های لازم استانی صورت گیرد.

وی در تصادفات جاده ای و داخل شهر نیز اقدام سریع اورژانسی و اعلام همزمان به جمعیت هلال احمر را ضروری دانست و افزود: تمامی ماشین آلات و تجهیزات زمستانی نیز باید مورد بررسی قرار گرفته و در صورت هر گونه مشکل رفع ایراد شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رفع مشکل بی سیم و لایروبی جوی های سطح شهر را مهم خواند و بر ضرورت تعامل هر چه بیشتر دستگاههای اجرایی با ستاد بحران شهرستان به منظور پیشگیری از بروز برخی بلایا و کاهش خطرات و مشکلات احتمالی تاکید کرد.

  • منبع خبر : ایرنا