غبار بی‌مهری و کم‌توجهی بر روی صنعت فرش تبریز
غبار بی‌مهری و کم‌توجهی بر روی صنعت فرش تبریز
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه فرش دستبافت هویت ملی آذربایجان‌شرقی است، گفت: باید برای حمایت و احیای هنر صنعت فرش دستبافت خط اعتباری ویژه مالی ایجاد شود.

به گزارش شمس، صابر پرنیان صبح امروز در جمع فعالان تولید و تجارت فرش دستباف استان اظهار کرد: هر کاری در هر مکانی برای توسعه صنعت فرش، اقدام با ارزشی است.

وی با اشاره به وضعیت کنونی فرش دستباف گفت: جای تاسف است که غبار بی‌مهری و کم‌توجهی بر روی صنعت فرش استان سایه انداخته است.

پرنیان با بیان اینکه در تجارت خارجی و حمایت داخلی تا حدودی به این موضوع کم توجهی شده است، افزود: تبریز پایتخت خلاق فرش کشور نامگذاری شده بود، بنابراین این هفته باید به صورت ویژه و اثرگذارتر در حوزه فرش جلساتی برگزار شود و از دست‌اندرکاران این هنر صنعت تقدیر شود.

وی تصریح کرد: باید نگرش به صنعت فرش را تغییر دهیم،  چرا که فرش علاوه بر این که هویت آذربایجان است یک صنعت ثروت‌زاست.

وی ضمن اینکه از شهردار و شورای شهر تبریز خواست تا یکی از میادین شهر را به‌نام فرش دستباف تبریز نامگذاری شود، از هیات رئیسه اتاق بازرگانی تبریز نیز درخواست کرد تا در رابطه با ساماندهی وضعیت فرش تبریز به صورت مرتب جلساتی برگزار شود همچنین در جلسات گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مسائل مربوط به فرش به صورت جدی پیگیری شود تا زیر سایه صنایع دیگر، فرش دستباف تبریز دچار فراموشی نشود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی متذکر  شد: امیدواریم با تبیین مسائل و مشکلات فعالان این حوزه و رفع موانع، فصل جدیدی در حوزه فرش در استان رقم بخورد.

انتهای پیام/