عوارض پروانه ساختمانی شهرداری تبریز ۴۰ درصد افزایش یافت/ بررسی بودجه ۲ میلیارد تومانی سریال جلال
عوارض پروانه ساختمانی شهرداری تبریز ۴۰ درصد افزایش یافت/ بررسی بودجه ۲ میلیارد تومانی سریال جلال
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: عوارض پروانه ساختمانی از خرداد ماه امسال با ۴۰ درصد افزایش ارائه خواهد شد.

به گزارش شمس، محمدباقر بهشتی در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه امروز در کمیسیون، لوایح شهرداری بررسی شد، اظهار کرد: یکی از آن‌ها فروش اوراق مشارکت به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای قطار شهری و دیگری ۱۳۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس از محل اوراق مشارکت بود که کمیسیون با آن‌ها موافقت کرد.

وی افزود: مصوب شد موضوع سختی کار کارگران شهرداری که چهار درصد بود و شهرداری پرداخت نمی‌کرد، در صحن شورای شهر بررسی شده و در مورد آن تصمیم گیری شود؛ این موضوع در صحن علنی شورای شهر بررسی خواهد شد تا در صورت تصویب سختی کار به این کارگران تعلق گیرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تبریز با اشاره به بررسی بودجه دو میلیارد تومانی سریال جلال نیز که با مشارکت صداوسیمای استان ساخته شده است، عنوان کرد: این موضوع بررسی شد و مقرر است کمیسیون فرهنگی در این خصوص تصمیم گیری کند.

وی با بیان اینکه ۴۱ درصد درآمد دو ماهه شهرداری تحقق یافته است، گفت: ۲۴۷ میلیارد تومان شهرداری در دو ماه درآمد داشته که در این جلسه وضعیت مناطق مختلف از جهت تحقق درآمد بررسی شد.

بهشتی با اشاره به این‌که تحقق درآمد دوماهه شهرداری نسبت به دو سال گذشته بیشتر بوده است، خاطرنشان ساخت: دلیل این موضوع شیوع ویروس کرونا و اعمال تخفیفات اسفند ماه سال گذشته برای پروانه‌های ساختمانی تا پایان اردیبهشت بود که مردم از این موضوع استقبال کردند.

وی افزود: افزایش نرخ عوارض پروانه ساختمانی امسال نسبت به پارسال ۴۰ درصد افزایش یافته که از خرداد ماه اعمال می‌شود و درحال بررسی تاثیر این امر بر تحقق درآمد شهرداری هستیم.

انتهای پیام